Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning omprövning

Hej
Haft löneutmätning sen i somras.
Är pensionär.
Såg nu att jag kommer få ca 400kr mer i pension nästa år.
Ska jag meddela det till KFM?
Redovisar man ny inkomst varje år eller hur går det till?
Vill även önska er alla En God Jul

Du kan göra det, det sköts inte automatiskt.

Vid löneutmätning har han/hon säkert ett förbehållsbelopp som denna får behålla. Allt utöver det kommer att dras automatiskt.

Och ärligt talat, när det gäller löneutmätning, vem bryr sig? Skulle Vilda få behålla de 400 kronorna så grattis, det är ju inte som en skuldsanering där man riskerar något.

Hej
Haft löneutmätning sen i somras.
Är pensionär.
Såg nu att jag kommer få ca 400kr mer i pension nästa år.
Ska jag meddela det till KFM?
Redovisar man ny inkomst varje år eller hur går det till?
Vill även önska er alla En God Jul
Du redovisar inte inkomst varje år men kfm gör kontroller en gång per år, vart annat år till vart tredje år.
Ditt förbehållsbelopp höjs i januari men det sker automatiskt.
Jag hade inte omprövat då 400 kr är en sån liten höjning om det inte gör så att dina skulder kan reduceras så att du blir fri din löneutmätning.

Vid löneutmätning har han/hon säkert ett förbehållsbelopp som denna får behålla. Allt utöver det kommer att dras automatiskt.

Och ärligt talat, när det gäller löneutmätning, vem bryr sig? Skulle Vilda få behålla de 400 kronorna så grattis, det är ju inte som en skuldsanering där man riskerar något.
Allt över det dras inte automstiskt heller.
Varför svarar du om något du inte vet?

Du kan göra det, det sköts inte automatiskt.

Jag har inte maxbeslut? Så det stämmer nog inte att allt däröver dras automatiskt.
Eller är jag helt ute o reser?

Allt över det dras inte automstiskt heller.
Varför svarar du om något du inte vet?

Jag har haft utmätning i omgångar och har alltid fått behålla endast förbehållsbeloppet, allt över detta har dragits. Har även många bekanta som under årens lopp haft löneutmätning och det har varit så för dem alla, utan undantag.
Så vad är det jag inte vet?

Jag har haft utmätning i omgångar och har alltid fått behålla endast förbehållsbeloppet, allt över detta har dragits. Har även många bekanta som under årens lopp haft löneutmätning och det har varit så för dem alla, utan undantag.
Så vad är det jag inte vet?
Tror inte en sekund på det. Det skulle förutsätta att du och dina vänner har maxbeslut allihopa.
Det har ni inte.

Ang din fråga, kolla dina svar, se svaren jag ger på samma fråga.
Typ raka motsatsen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp