Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och dotter

Det låter som man slarvat lite då.
Förresten, hur räknar ni om det bor tre vuxna på en adress och en har löneutmätning? Om en inte har någon inkomst alls? Förväntas den stå för 1/3 av kostnaden men den som har löneutmätning bara sin proportionerade del? I vårt fall tjänar jag 2/3 av inkomsten, maken 1/3 och sonen 0.

Förresten, hur räknar ni om det bor tre vuxna på en adress och en har löneutmätning? Om en inte har någon inkomst alls? Förväntas den stå för 1/3 av kostnaden men den som har löneutmätning bara sin proportionerade del? I vårt fall tjänar jag 2/3 av inkomsten, maken 1/3 och sonen 0.
Vet inte om jag förstår frågan, men den tredje vuxna för sin andel, 1/3 och det kvarvarande propotioneras.

Vet inte om jag förstår frågan, men den tredje vuxna för sin andel, 1/3 och det kvarvarande propotioneras.
Haha och jag förstår inte svaret. Så den tredje vuxna ska alltid betala sin del oavsett storlek på inkomst ( i det här fallet 1/3), men den man är gift med (eller har ett sexuellt förhållande med) behöver bara betala i proportion till inkomsterna, i vårt fall 1/3 av kvarvarande 2/3?

Haha och jag förstår inte svaret. Så den tredje vuxna ska alltid betala sin del oavsett storlek på inkomst ( i det här fallet 1/3), men den man är gift med (eller har ett sexuellt förhållande med) behöver bara betala i proportion till inkomsterna, i vårt fall 1/3 av kvarvarande 2/3?
Det enklaste sättet är göra så, det vill säga att man reducerar den faktiska (eller schablonbaserade) bostadskostnaden med 1/3.
Ett vuxet barn har lika lite försörjningsplikt för sina föräldrar, för det finns även varianter åt det hållet...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp