Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning och besök från kfm

För 2 månader fick jag beslut om löneutmätning och började betala 6500 kr varje månad + 29 000 kr (skatteåterbäring) denna månad. Så för 2 månader nu, jag har redan betalt 42 000kr för alla mina skuld som hamnat till kfm.

Och idag hittade jag en lapp på min dorr att kfm var hoss mig. (Tur att jag var inte hemma).

Undrar varför kom de när jag har redan fick beslut om löneutmätning och började betala.

Skuldsaldo- 158 tkr
20 st anmärkningar

Årsinkomst 230 000 (2017)
133 000 (2016)
111 000 (2015)

UC betyg -72.5% (hoploss)

Ångest och panik när jag tänker att kanse de försöka komma till min arbetsplats

Hej,
Vi har en duktig skribent här på forumet som kan fylla i om jag missar något men spontant skulle jag gissa att det kan vara 2 skäl.

1: Du har glömt att skriva på ett delgivningskvitto, det vill säga ett betalningsföreläggande och dom kom för att du skulle göra det.
2: Dom vill göra en utmätning på din egendom, helt enkelt se om du har saker hemma som dom kan lägga beslag på och sedemera betala av dina skulder på det.

Om du dock redan betalat 42.000 tack vare skatten så är du på jättebra väg! Kolla om du kan sälja av något eller få lite hjälp av nära och kära så är du skuldfri på noll tid.
Lycka tilL!

Terry- har försökt att skicka alla paper från kfm och när jag fick beslut om löneutmätning det står att de ska inte fortsätta med utmätning eftersom jag har precis flyttat i en lägenhet och ingen bil och inga fastigheter..Bara jobbat mycket och spelatbort dem pengar Tyvärr!

Har forsökt ocksä fråga hjälp från familjen (sambo och mamma) men det är dröm scenario! Nu känner mig lite deppig och besviken på mig själv. Men men ska snart börja med behandling..(spelberoende) hoppas att det bli positiv.

Kan du ha glömt signera ett betalningsföreläggande?

Ring imorgon direkt på morgonen och kolla om du har förelägganden du inte signerat, se till att göra det illa kvickt och be dom meddela personerna som sökt dig så är det ingen fara.

När jag var hos KFM för några år sedan och hade löneutmätning kom 2 personer på besök strax efter löneutmätningen hade startat..Dom ställde bara några frågor och gick sedan..Men det var frågor om egendom mest..Men dom letade inte igenom lägenheten eller nåt sånt..En äldre kvinna som kom med en annan kvinna som säkert vägde 150kg och var muskulös..Livvakt eller nåt då den äldre kvinnan var den enda som pratade ;)

Kanse!Men hoppas att de ska ABSOLUT inte komma till min arbetsplats!
Ring dem så fort du kan. Jag har också fått sådana lappar, efter att PostNord slarvat bort delgivningar. Dessutom hade KFM planerat ett besök, men eftersom jag ringde så tog de allt per telefon istället. De var hur bra som helst att prata med på KFM.

Om man har fått betalningsföreläggande, kan man "bekräfta" via telefon?
Eller krävs en skriftlig signatur?

Hej,
Vi har en duktig skribent här på forumet som kan fylla i om jag missar något men spontant skulle jag gissa att det kan vara 2 skäl.

1: Du har glömt att skriva på ett delgivningskvitto, det vill säga ett betalningsföreläggande och dom kom för att du skulle göra det.
2: Dom vill göra en utmätning på din egendom, helt enkelt se om du har saker hemma som dom kan lägga beslag på och sedemera betala av dina skulder på det.

Om du dock redan betalat 42.000 tack vare skatten så är du på jättebra väg! Kolla om du kan sälja av något eller få lite hjälp av nära och kära så är du skuldfri på noll tid.
Lycka tilL!

I stort rätt. 42000 behöver ju inte vara så mycket, beror på skuldens storlek.
Är det verkställigheten som varit där kan dom återkomma och gå in även om ingen är hemma

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp