Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har du fått papper på tillgångsredovisning, inkomstredovisning? Har du fått inbetalningskort från kronofogden på dina skulder? Har de beslutat om löneutmätning?
Du måste få inbetalningskort från kronofogden när skulden är fastställd alltså när fordringsägare vill driva in skulden via kf! Då har du 14 dagar på dig att betala och sedan om du inte betalar kollar de upp dig, dina tillgångar lön osv kan ta tid det! Jag har fått inbetalningskort på en av mina skulder och det ska betalas den 23:e denna månad, så de har inte börjat med utmätning än, men det kommer att ske ganska snabbt därefter! Går med en klump i halsen hela tiden! Har pratat med kronofogden de är ganska snälla och svarar gärna på frågor osv! Det som känns jobbigt nu är att jag måste prata med min arbetsgivare vilket jag har skjutit på hela tiden!
Jobbar du på ett stort företag eller så, så behöver du inte prata med din chef.. Jag är kommun anställd och har inte sagt att jag har löneutmätning till någon., det sköter sig helt själv varje månad..
kfm kommer skicka papper till din lönehandläggare.inte chefen för du jpbbar kommunalt.kfm behöver veta vad du har i lön o annat.hadde du jobbat i ett företag där chefen sköter allt även lön då kanske det är annorlunda.typ kiosk kanske
lönehandläggare har tystnadsplikt.jag har heller inte pratat med någon om min utmätning.
utan allt flyter på.va orolig i början men enda som vet är de som har hand om lönen.
du behöver inte vara orolig.
Nej jag talade inte om för någon!! Det sköter sig helt själv!! Ingen vet.. Trodde med att jag skulle berätta för chefen men det behövdes inte.. Det dras pengar varje månad.. Står löneutmätning på lönespecen men det är det ända.. Du kan vara lugn.. Jag trodde med att jag var tvungen att berätta för chefen osv men det löste sig smärtfritt!!
Det är så här att första inbetalningskortet förfaller den 23:e och jag får lön den 27:e hinner de dra från min lön denna månad? Har ej fått papper på inkomstredovisning än, måste de få in pappren innan de drar eller kam de göra det ändå? Hur lång tid tar det efter att inbetalningen alltså kravet från kronofogden har förfallit till att de börjar göra en granskning på min ekonomi? Meddelar de alltid vad som kommer att ske eller kan de bara dra pengar från mitt konto? Snälla kan ni svara på mina frågor? Jag hoppas jag får behålla min lön denna månad!