Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, mycket betalar ni ?

Hur mycket betalar ni av er lönvarje månad? Vad är det minsta man får leva på med man och 1 barn?

Hur mycket betalar ni av er lönvarje månad? Vad är det minsta man får leva på med man och 1 barn?
Här kan du se rent allmänt
http://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html
Här kan du göra en beräkning
https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do

Jag betalar 25 tkr/månad i löneutmätning (har bra lön). Har ett fast belopp, så när jag får lite extra i form av traktamente och liknande så får jag behålla det, så jag har lite mer än existensminimum kvar och det klarar jag mej gott på (har inga barn). Tjänstebilen har jag fått behålla vilket är tur annars skulle jag inte kunna behålla detta jobbet. Jag har levt på mindre än existensminimum i över 25 år, så jag är nöjd med min löneutmätning.

Ok någon mer med erfarenhet. Vad är det minsta ni fått behålla?

Har ingen erfarenhet av löneutmätning själv ( än) men när jag gör uträkningen på kfm sida så står det att mitt förbehållsbelopp ( antar att det är det jag får behålla?) är 11416 kr. Kfm skulle ta 10916 kr. Är gift med två barn och har en inkomst på 31500 kr.

De drar 14100:- av min lön/månad, får behålla 15200:-. Är ensam utan barn. Av de 15200:- är resor till o från jobbet inräknat (3200:-/mån, är bilberoende). Klarar mig bra, har det MYCKET bättre nu än när jag pysslade med alla lån o avbetalningar. Får precis som Lize ut mer pengar ibland, tex semesterersättning. Och om jag är sjuk/har semester blir det ju också lite extra på så vis att jag tankar mindre för att ta mig till o från jobbet :)

För mig drar det 12 600 kr per månad och jag är gift och har ett barn. Min man tjänar något mer än mig. Precis som andra skrivit så klarar jag mig bättre nu än innan. Klart att det är extra tungt vissa månader men efter 22 månader med löneutmätning så börjar jag se ljuset i tunneln. De sista slantarna dras imorgon. Sedan är jag fri från KFM!

Oj jag tjänar bara ca 14000 kr per månad då känns det som att de inte kan dra jättemycket

Jag har haft 13900 i utmätning. Är gift och två barn. Fick behålla 7500 av min lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp