Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning hur fort efter man skickat in?

Jag fick idag brev om utmätning från KFM. Det betyder väl att lönek borde fått idag också. Men jag tror som sagt att det endå var försent för att ändra. Fortfarande ser jag dock ingen lönespec så är fortsatt orolig.

Jag fick idag brev om utmätning från KFM. Det betyder väl att lönek borde fått idag också. Men jag tror som sagt att det endå var försent för att ändra. Fortfarande ser jag dock ingen lönespec så är fortsatt orolig.
Fick du belopp hur mycket som skulle utmätas också? När skickade du in?
Tror ändå det är försent att ändra.
Står det inget datum när det gäller?
Fått lönespec men tror dom kan ändra har utbetalning den 27/8

Ja, dock är jag lite sur då jag har en son som bor växelvis och dom verkar inte ha räknat med att jag borde fått ett halv belopp för honom tycker jag. Ska ringa dom imorgon såklart. Dom har heller inte räknat med hans halva studiebidrag i min inkomst med det diffar ju på 800.- typ då.
Jag skickade in i söndags så dom var allt snabba.
Men jag tänker att då borde lönek fått idag också. Och eftersom jag får lön på måndag så borde lönefilerna skickats idag och att det redan var stängt när brevet kom.

Ja, dock är jag lite sur då jag har en son som bor växelvis och dom verkar inte ha räknat med att jag borde fått ett halv belopp för honom tycker jag. Ska ringa dom imorgon såklart. Dom har heller inte räknat med hans halva studiebidrag i min inkomst med det diffar ju på 800.- typ då.
Men jag tänker att då borde lönek fått idag också. Och eftersom jag får lön på måndag så borde lönefilerna skickats idag och att det redan var stängt när brevet kom.
Skickade också in i söndags
ja så bråttom borde dom inte ha och man måste ju få en chans att godkänna ifall nått är fel. När är datum för beslutet ? Står det inget när det börjar dras månad? Hoppas du får behålla lön denna månad❤️
Nån måtta borde det vara jag vet ju inte hur papper ser ut än men där borde det stå när dom börjar dra. Låter konstigt om det är denna månad

Senast ändrad:
Du kan alltid lämna in nya uppgifter på nätet. Har det redan dragits på lönen så betalas överskottet ut till dig igen.
Jag har fått min lönespec redan men inte isis. Vet ej hur mitt beslut är har ej kommit än. Men ändrar om nått är fel lönen är redan körd för min del.
Dom brukar ha svårt att ändra då vet när lön missat och jag fått fel för lite lön då fick jag vänta för dom kunde inte ändra borde vara samma nu.

Skickade också in i söndags

ja så bråttom borde dom inte ha och man måste ju få en chans att godkänna ifall nått är fel. När är datum för beslutet ? Står det inget när det börjar dras månad? Hoppas du får behålla lön denna månad❤️
Nån måtta borde det vara jag vet ju inte hur papper ser ut än men där borde det stå när dom börjar dra. Låter konstigt om det är denna månad

Ser ut som det är skickat 19e. Står inte när det börjar gälla, det enda som står är i infon står "arbetsgivaren ska göra avdraget på gäldenärens lön f.r.o.m den första utbetalningen efter att beslutet mottagits.

Jag har fått min lönespec redan men inte isis. Vet ej hur mitt beslut är har ej kommit än. Men ändrar om nått är fel lönen är redan körd för min del.
Dom brukar ha svårt att ändra då vet när lön missat och jag fått fel för lite lön då fick jag vänta för dom kunde inte ändra borde vara samma nu.

Men vad bra att du fått din lönespec då kan du ju vara lugn. Jag får ingen hemskickad utan kan bara se via Swedbank, hoppas så att den kommer imorgon så jobbigt att gå och inte veta.

Du kan alltid lämna in nya uppgifter på nätet. Har det redan dragits på lönen så betalas överskottet ut till dig igen.

Jag ska ringa imorgon, vet inte om dom "slagit" ihop barnen på något sätt, har nämligen ett barn som bor på heltid och en halvtid. Men dom har bara lagt till ett barnbidrag till mig också som inkomst ska ju vara 1,5 där också, så dom kanske räknade 2 barn på halvtid = 1 barn på heltid. Men eftersom det inte är så, så får jag ringa imorgon och höra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp