Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning hur fort efter man skickat in?

Aha såg nu att du får lön 27e. Skönt för mig, jag får 26e så då körs nog min lön 20 som jag trodde, och då stängs den idag. Men tror inte det är någon fara för dig. Skicka in dina uppgifter sent idag, då kan dom ta beslut tidigast imorgon , lönek kan ju inte få info samma dag eftersom det ska postas. Då hinner det komma först 21a och då är det försent.
Ja lönen körs tidigt den 21/8 på morgonen.
Skriv gärna hur det gick för dig.
Håller tummarna att det går bra.
Borde vara så att beslut som tas sent i månaden träder i kraft månaden efter alltså utmätning i september.

När får du din lön utbetald? Blev lite orolig nu när du skrev att dom kör 21a
Fast om dom skickar lönen 21a (antar att du då menar skicka bankfilerna) så stängs den för ändringar 20e, och om KFM tar beslut idag så ska ju det postas och borde inte hinna komma 20e. Jag har redan skickat in mina uppgifter (dum som jag var, borde väntat)
Du kan ju skicka in dina uppgifter ikväll, då hinner dom ju inte ta beslut förens imorgon tidigast dessutom.
Ja för beslutet postas väl inte skickar dom väl via mejl.

Aha såg nu att du får lön 27e. Skönt för mig, jag får 26e så då körs nog min lön 20 som jag trodde, och då stängs den idag. Men tror inte det är någon fara för dig. Skicka in dina uppgifter sent idag, då kan dom ta beslut tidigast imorgon , lönek kan ju inte få info samma dag eftersom det ska postas. Då hinner det komma först 21a och då är det försent.
Kollade upp nu och det kan inte hinnas dras först kommer ett beslut och sedan hörde jag av lön på min mans jobb att det ska skickas tillbaka att arbetsgivaren fått beslutet kan möjligt hinnas dras varken för dig eller mig

Kollade upp nu och det kan inte hinnas dras först kommer ett beslut och sedan hörde jag av lön på min mans jobb att det ska skickas tillbaka att arbetsgivaren fått beslutet kan möjligt hinnas dras varken för dig eller mig

Skönt att höra!

Så hade dom sagt och haft några löneutmätningar tidigare borde gå till likadant nu :);)
Så bli inte orolig för nedanstående svar från Lasseman.
Pratade med min man ikväll och hon som
Sköter deras löner har så gjort i många år och inte allt för länge sedan skickat in ang löneutmätning.
Och det har alltid varit samma sak hon vet exakt hur det går till och det får vi tro på.
Vad han får sin info ifrån vet inte jag men jag tror på lönetanten.

Senast ändrad:

Kan möjligt hinnas dras när då..?

Inget behöver skickas tillbak från arbetsgivaren för att det ska kunna börja dras.
Dom ska skicka in ett delgvningskvitto men det är inget krav för att avdrag ska kunna ske.

Kan möjligt hinnas dras när då..?

Inget behöver skickas tillbak från arbetsgivaren för att det ska kunna börja dras.
Dom ska skicka in ett delgvningskvitto men det är inget krav för att avdrag ska kunna ske.
Menade kan omöjligt hinna dras i augusti och det är ju den månaden vi pratat om hela tiden .okej fick information från lön hon som sköter detta och hon har tydligen gjort det ett par gånger men vad vet jag? Skrev bara vad lön hade sagt till min man något annat kan jag inte skriva. Men skrev fel på första meningen och ber om utsäkt glömde bort att man får påpekanden då:( som vanligt

Senast ändrad:
Hur det än är så kan omöjligt augusti lönen bli utmätning. Och det är det vi diskuterat här hela tiden. Varför ifrågasätter du hela tiden det man skriver . Skriver du själv alltid så perfekt? Andra förstår ju vad man menar i alla fall dom flesta. Blir så trött på dina svar ibland dom är nedvärderande o lite småspydiga.
Om jag får information om någonting som kanske inte överens stämmer med det du vet så är det så. Finns faktiskt andra som vet saker också kanske bättre än dig. Markerar mina svar med stora bokstäver och ifrågasätter. Men ingen här verkar tycka som jag i alla fall ingen som ifrågasätter dina rent av spydiga svar.
Blir så jäkla trött på dom. Försöker du trycka ner mig så lyckas du inte blir bara mer o mer förbannad. Har också märkt dina svar är lite tvetydiga du säger inte svar rakt på sak, sett många som undrar vad du faktiskt menar ibland. Precis som att du inte kan ge ett riktigt tydligt svar.
Som att du vill skapa osäkerhet o oro hos vissa. Man får i o för sig tolka saker som man vill men ibland tycker jag inte det är okej. Hamnar ofta på kant med dig och när jag ser du svarat på mitt inlägg är jag alltid beredd på att få se något påpekande svar och så ska det inte vara.
Det är sällan du svarar mig särskilt trevligt alltid nått ifrågasättande.
Sen får du jobba på kronofogden eller var det nu är.
Många verkar tycka att dom är hjälpta av dig men jag funderar verkligen hur det står till.
Nått som inte stämmer blir mycket fundersam över din aktivitet på detta forum och det står jag för.
Gör mig en tjänst svara aldrig på mina inlägg det är lugnast så.
Jag ska inte behöva sluta vara med här bara för att slippa se dina påpekanden om mig och det gäller både dig o kronofogden båda ni är spydiga i era svar till mig. Nu har jag ignorerat kronofogden så jag slipper se dom ska jag göra lika med dig?

Ok, vi kan väl säga att delgivningskvittot måste skickats in innan det går att göra något avdrag då, så var inte det påpekat..
Du får ignorera vem du vill.

Hur det än är så kan omöjligt augusti lönen bli utmätning. Och det är det vi diskuterat här hela tiden. Varför ifrågasätter du hela tiden det man skriver . Skriver du själv alltid så perfekt? Andra förstår ju vad man menar i alla fall dom flesta. Blir så trött på dina svar ibland dom är nedvärderande o lite småspydiga.
Om jag får information om någonting som kanske inte överens stämmer med det du vet så är det så. Finns faktiskt andra som vet saker också kanske bättre än dig. Markerar mina svar med stora bokstäver och ifrågasätter. Men ingen här verkar tycka som jag i alla fall ingen som ifrågasätter dina rent av spydiga svar.
Blir så jäkla trött på dom. Försöker du trycka ner mig så lyckas du inte blir bara mer o mer förbannad. Har också märkt dina svar är lite tvetydiga du säger inte svar rakt på sak, sett många som undrar vad du faktiskt menar ibland. Precis som att du inte kan ge ett riktigt tydligt svar.
Som att du vill skapa osäkerhet o oro hos vissa. Man får i o för sig tolka saker som man vill men ibland tycker jag inte det är okej. Hamnar ofta på kant med dig och när jag ser du svarat på mitt inlägg är jag alltid beredd på att få se något påpekande svar och så ska det inte vara.
Det är sällan du svarar mig särskilt trevligt alltid nått ifrågasättande.
Sen får du jobba på kronofogden eller var det nu är.
Många verkar tycka att dom är hjälpta av dig men jag funderar verkligen hur det står till.
Nått som inte stämmer blir mycket fundersam över din aktivitet på detta forum och det står jag för.
Gör mig en tjänst svara aldrig på mina inlägg det är lugnast så.
Jag ska inte behöva sluta vara med här bara för att slippa se dina påpekanden om mig och det gäller både dig o kronofogden båda ni är spydiga i era svar till mig. Nu har jag ignorerat kronofogden så jag slipper se dom ska jag göra lika med dig?

Snälla söta Syrran, försök chilla lite... Jag är sååå väl införstådd med hur orolig Du är över vad som komma skall och när det dras igång.
Jag vandrade i exakt Dina skor idag för ett år sedan...så JAG VET !!!
Kan dock garantera Dig att ingen vill Dig något illa här ute.
@Lasseman svarar i egenskap av privatperson, men arbetar likväl på myndigheten och berättar för oss om proceduren. Vi andra svarar enkom från egna erfarenheter, men ingen av oss vet till 100% hur just Ditt/Ert case ser ut.

Jag personligen tror dock inte att utmätningen hinner dras igång denna månaden med tanke på allt Du redan har angivet och med deadlines etc...

...men Du får helt enkelt avvakta och hoppas vi har rätt... ❤️
...och som sagt, min utmätning drog igång förra augusti. Jag vet hur jobbigt detta är ! :(
VI VILL DIG INGET ILLA ❤️

Snälla söta Syrran, försök chilla lite... Jag är sååå väl införstådd med hur orolig Du är över vad som komma skall och när det dras igång.
Jag vandrade i exakt Dina skor idag för ett år sedan...så JAG VET !!!
Kan dock garantera Dig att ingen vill Dig något illa här ute.
@Lasseman svarar i egenskap av privatperson, men arbetar likväl på myndigheten och berättar för oss om proceduren. Vi andra svarar enkom från egna erfarenheter, men ingen av oss vet till 100% hur just Ditt/Ert case ser ut.

Jag personligen tror dock inte att utmätningen hinner dras igång denna månaden med tanke på allt Du redan har angivet och med deadlines etc...

...men Du får helt enkelt avvakta och hoppas vi har rätt... ❤️
...och som sagt, min utmätning drog igång förra augusti. Jag vet hur jobbigt detta är ! :(
VI VILL DIG INGET ILLA ❤️
Bra skrivet, du satte ord på det jag tänkt länge när @Syrran skriver.
@Syrran vi är i samma sits eller varit.
Du är väl inte lika hetsig mot patienterna, haha ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp