Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning hur fort efter man skickat in?

Skickade precis in uppgifter om inkomst, skulle vara inne på måndag senast.
Men visst borde jag hinna få lön denna månad?
Vet att lönekontoret kör lönerna den 14e. Och det kan väl inte dras pengar efter det?

Beslut i början/mitten av veckan. Om arbetsgivaren kan göra avdrag ska dom göra det.

Om dom kan ska dom, om dom kan vet jag inte.
Ok, får väl hoppa att dom inte kan :) och att dom jobbar väldigt långsamt denna vecka. även på lönek. Vore katastrof om jag inte får denna lön då jag verkligen räknat med det.

Om beslut kommer till lön senast imorgon måndag så kommer man dra på lön. På tisdag är det försent för då har lönekontoret skickat lönefilen till bank för löneutbetalning.

Om beslut kommer till lön senast imorgon måndag så kommer man dra på lön. På tisdag är det försent för då har lönekontoret skickat lönefilen till bank för löneutbetalning.

Men kan lönekontoret gå in och ändra efter lönekörningen är gjord? vilket jag vet sker den 14?

Tyvärr får jag lön först den 26e så då har dom väl någon dag till på sig :(. Men KFM kan väl omöjligt hinna meddela lönekontoret så snabbt, om dom skickar via post vilket jag antar att dom gör.
Tar dom beslut imorgon borde det ju hinna komma först på onsdag som tidigast, men eftersom jag får lön 26e kanske dom hinner dra om dom får det på onsdag.

Jag har hört att staten är snälla mot ISIS-soldater, så du blir nog skonad.

Men kan lönekontoret gå in och ändra efter lönekörningen är gjord? vilket jag vet sker den 14?

Tyvärr får jag lön först den 26e så då har dom väl någon dag till på sig :(. Men KFM kan väl omöjligt hinna meddela lönekontoret så snabbt, om dom skickar via post vilket jag antar att dom gör.
Tar dom beslut imorgon borde det ju hinna komma först på onsdag som tidigast, men eftersom jag får lön 26e kanske dom hinner dra om dom får det på onsdag.

Ingen aning, den där körningen är väl inte direkt en kvantfysikuträkning, utan borde gå ganska fort för en dator, och kanske är lätt att ändra i efterhand

Ingen aning, den där körningen är väl inte direkt en kvantfysikuträkning, utan borde gå ganska fort för en dator, och kanske är lätt att ändra i efterhand

Nja tror det är svårare än man tror ;) Nu jobbar jag också i en stor organisation ( stlms landsting) Och vad jag har läst mig till så verkar lönefilerna skickas innan den 20e. Men jag får väl helt enkelt hålla tummarna och se. Tyvärr kommer jag inte ha tillgång till systemet där jag kan se lönen denna veckan ( annars kan man enkelt se sin prel lön och om det ändras, och när det slår över från prel till bara lön)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp