Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning frågor!

Jag med, så det är därför jag funderar. Jag tycker dock det är konstigt att det kan bli avslag för att man vänder och vrider på varenda krona och använder det som går.. Jag har inte tagit nya krediter, men använt dem jag betalat in på. När sökte du?
Det räcker ju inte med att inte kunna betala tillbaka hur man än gör för att få skuldsanering

Nej, och det är ju mer än rimligt. Men de flesta vill väl ändå klara sig på egen hand, och därför blir det ju att man gör så.

Senast ändrad:
Jag med, så det är därför jag funderar. Jag tycker dock det är konstigt att det kan bli avslag för att man vänder och vrider på varenda krona och använder det som går.. Jag har inte tagit nya krediter, men använt dem jag betalat in på. När sökte du?
Precis samma som mig! Jag ansökte 15 mars så borde veta inom två veckor om de inleder eller inte! Sambon fick beslut i mars så han har skuldsanering vilket gjort det mer tufft för även min ekonomi!

Precis samma som mig! Jag ansökte 15 mars så borde veta inom två veckor om de inleder eller inte! Sambon fick beslut i mars så han har skuldsanering vilket gjort det mer tufft för även min ekonomi!
Åh, fattar att det är tufft! Jag är ensam med två tonårsbarn, det är riktigt jobbigt också. Håller verkligen tummarna för dig, du får gärna skriva när du får besked! Heja!

Åh, fattar att det är tufft! Jag är ensam med två tonårsbarn, det är riktigt jobbigt också. Håller verkligen tummarna för dig, du får gärna skriva när du får besked! Heja!
Tack snälla! Jag hoppas du kommer få ordning på din ekonomi med. Tonårsbarn är inte billigt! Har med två en precis under tonåren och en som är tonåring!. Jag återkommer hur det blir för mig! Skuldsanering eller löneutmätning.

Om man plockar ut eller gör av med pengar under skuldsanering ansökan och sen får avslag och utmätning istället. Måste man inte redovisa vad man gjort av pengarna då? Tänker att det kan ju vara bra att spara undan lite pengar isåfall?
När sökte du? Har du fortsatt att betala på dina lån?

När sökte du? Har du fortsatt att betala på dina lån?
Jag har inte sökt än, ska göra sista betalningarna nu i maj på alla utom två, för jag klarar inte att betala samtliga längre. Kommer ansöka 1/6 och släpper alla andra då.

Går 20000 till skulder varje månad och 6000 till ränta? Har du många olika kreditgivare? Känns som mina bara kommer vara ränta
Ja, av löneutmätningen. Hos Kf är det tolv eller tretton olika borgenärer.

Ny fråga! Är det bara att avsluta alla autogiro så det inte dras något denna månad?
ska ju släppa allt. Veckan efter lön borde jag få samtal från handläggare på skusan men osäker på hur jag ska göra innan! Ska man betala in lite eller bara släppa? Vad anser dem är bra?

Har avslutat autogiro på de mindre lånen. Jag tror jag kommer få avslag på skuldsanering så min plan b är att släppa denna månad! Men betala av 3 mindre krediter i så fall innan löneutmätning drar igång, dock la jag dessa tre med på ansökan men det kan väl ses som positivt att man betalat av mindre innan handläggaren ringer?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp