Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning frågor!

Nej det vet jag...därför många skulder blivit återkallade. Men nu precis när löneutmätningen drar igång igen så skickar alektum till kfm igen....Undrade mest om dom får nån info om att utmätning startar igen fast inga skulder från dom låg hos kfm när kfm gjorde utredningen:) Dom har inte tagit någon upplysning heller på mig så var mest fundersam på hur dom helt plötsligt vet att jag har utrymme för utmätning.
Hur det går till vet jag inte, man beslut är ju allmän handling och om de har haft mål tidigare så har de ju partsinsyn.

Åh är det så? Då väntar jag med spänning. Lite nervös med då jag inte är en som gillar att prata i telefonen.
jag återkommer så fort jag fått samtalet.
Det går bra, inga problem och prata med dom alls va dig själv bara!

En dum fråga kanske men får inkassobolagen reda på att kfm startar löneutmätning och att dom gjort tillgångsutredning?
Min löneutmätning startar nu i maj och helt plötsligt sprutar ärenden från alektum in för verkställighet igen hos kfm...Min inkomst har inte uppdateras ännu.
Ärendena har legat hos kfm men blivit återkallade då det inte funnits något att utmäta tidigare då jag studerade, men nu som sagt drar det igång igen.
Har sökt skuldsanering så spelar egentligen ingen större roll då jag ändå inte kommer betala på något utöver löneutmätningen, så mest bra nyfiken.

Inkassobolagen bevakar på något vis, inte förstått riktigt hur det går till.

J
Det går bra, inga problem och prata med dom alls va dig själv bara!
Jag kommer vara öppen med allt! Vad brukar det vara för frågor? Hoppas jag inte sitter i möte på jobbet bara när de ringer! Är det 010 nummer som de har?

J

Jag kommer vara öppen med allt! Vad brukar det vara för frågor? Hoppas jag inte sitter i möte på jobbet bara när de ringer! Är det 010 nummer som de har?
Dom frågar om allt, hur det blivit så och vad du gjort själv för att det skulle bli bättre mm. Dom messar först och skriver vilket nummer dom ringer ifrån.

Inget samtal än tyvärr. Hade varit skönt och veta. Hur går det för dig nu vid lön och allt?
Jag ska betala den här månaden, och träffar skuldrådgivare på onsdag. Jag mår så fruktansvärt dåligt, jag vill verkligen inte leva längre. Hur ska man hantera den här ångesten?

Hej har någon klarat av löneutmätning på 5-6 år t.ex en skuld på 750 000

Hur orkade ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp