- Meddelanden
- 3 777
- Mottagna reaktioner
- 2 688
- Poäng
- 1 737
Vad skulle hindra dig?Men kan jag föra över till vårt matkontot så sambon kan föra över de pengarna till sitt sparkonto?
Vad skulle hindra dig?Men kan jag föra över till vårt matkontot så sambon kan föra över de pengarna till sitt sparkonto?
Om du tänker på Skuldsaneringsansökan så kollar ju inte dom dina konton o vad du gjort för överföringar, som jag fattat det iaf. Så borde går bra.Men kan jag föra över till vårt matkontot så sambon kan föra över de pengarna till sitt sparkonto?
Tänkte om jag kommer få löneutmätning! Innan den kommer igång! Ifall de undrar vart pengarna tagit vägenOm du tänker på Skuldsaneringsansökan så kollar ju inte dom dina konton o vad du gjort för överföringar, som jag fattat det iaf. Så borde går bra.
Tror bara Kronofogden kan kolla din konton o om det finns pengar där så dom, inte annars. Du borde ju inte hinna få löneutmätning innan svar på Skuldsaneringsansökan om det inte ens gått till inkasso! Jag har utslag hos kronofogden nu men skulle va skönt o hinna få svar på ansökan innan löneutmätning, men är nog på håret…Tänkte om jag kommer få löneutmätning! Innan den kommer igång! Ifall de undrar vart pengarna tagit vägen
Jag vet inte exakt vad du svarade på men det går bra för kronofogden att ta in kontoutdrag om man vill det.Tror bara Kronofogden kan kolla din konton o om det finns pengar där så dom, inte annars. Du borde ju inte hinna få löneutmätning innan svar på Skuldsaneringsansökan om det inte ens gått till inkasso! Jag har utslag hos kronofogden nu men skulle va skönt o hinna få svar på ansökan innan löneutmätning, men är nog på håret…
Vad ska dem göra.om du gjort av med pengarna? Säga fy så får du inte göra?Om man plockar ut eller gör av med pengar under skuldsanering ansökan och sen får avslag och utmätning istället. Måste man inte redovisa vad man gjort av pengarna då? Tänker att det kan ju vara bra att spara undan lite pengar isåfall?
Okej, jag förstår - ursäkta om jag ställer lite dumma frågor..Vad ska dem göra.om du gjort av med pengarna? Säga fy så får du inte göra?
Då är dem ju borta inget att göra åt bara att dra från din lön sen istället
Ja man hör ju många som plockat ut kontanter och gömt för att få ihop en liten budget inför löneutmätning då det kan ta ett par månade innan det är ingång. Är i samma sits som du! Har sökt skuldsanering men tror jag får avslag pga att jag fått plocka ut krediter igen varje månad för att överleva. Och då blir det ju löneutmätning istället.Okej, jag förstår - ursäkta om jag ställer lite dumma frågor..
Jag med, så det är därför jag funderar. Jag tycker dock det är konstigt att det kan bli avslag för att man vänder och vrider på varenda krona och använder det som går.. Jag har inte tagit nya krediter, men använt dem jag betalat in på. När sökte du?Ja man hör ju många som plockat ut kontanter och gömt för att få ihop en liten budget inför löneutmätning då det kan ta ett par månade innan det är ingång. Är i samma sits som du! Har sökt skuldsanering men tror jag får avslag pga att jag fått plocka ut krediter igen varje månad för att överleva. Och då blir det ju löneutmätning istället.