Om du då känner att du har 4000kr till i månaden du kan betala in på dina skulder, är det bara att göra det på den skulden du önskar.Det har jag gjort men det är synd man inte kan se hur lång tid man kommer ha löneutmätning. De hade kunnat dra 20000 i månaden. Men står 16 när jag gjort uträkningen
Hur många olika kreditgivare har du och är alla med höga räntor?Jag har samma typ men 32000 innan skatt så mindre dem kan ta av mig men mina skulder går upp varje månad trots utmätning.
Har inledande skuldsanering nu dock men räknar med avslag till slut.
Går 20000 till skulder varje månad och 6000 till ränta? Har du många olika kreditgivare? Känns som mina bara kommer vara räntaHar skuld på 1.1 mkr hos Kf och ca 650 tkr hos inkasso. Kf drar 26 tkr i mån och då går ca 20 tkr till skulderna, resten ränta.
Tjänar ca 58500kr brutto.
14 som ligger på utmätning, men med tanke på att de 6000 som dem får varje månad ska delas på alla så täcker väl knappt räntan för ngt av dem 14 så samtliga 14 ökar varje månad (kan vara 1 eller 2 som inte gör det men resten iallafall)Hur många olika kreditgivare har du och är alla med höga räntor?
Finns det inte en risk om man betalar av en eller bara några lån att det försvårar skuldsanering?Tack för svar.
ok så iaf 3 löner kan man spara! Eller betala av mindre lånen med dem? Vet inte vad som är bäst,
Uppdatera gärna din resa.
Jo, min skuldrådgivare varnade för precis detta. Många långivare begär ut skuldsaneringsansökan och ifrågasätter varför man betalat av privata skulder eller prioriterat vissa långivare före andra. Det kan vara skäl för nekad ansökan om jag förstått det rätt.Finns det inte en risk om man betalar av en eller bara några lån att det försvårar skuldsanering?
Tolkat vissa andra inlägg som att de finns en risk att KF anser att man gynnat vissa fordringsägare och missgynnat andra. Samma med att betala privata skulder före de till lånebolag?
Hoppas jag har fel.
Är skrämmande att se när man har utmätning med dåliga förutsättningar och loggar in på kf och gör prognos så är man mångmiljonär om bara några få år fast på skuldsidan… har dryga 1,7 nu började me runt 1,3 och vid 2030 tror jag det var så nästan 4 miljoner ish! Spännande utveckling minst sagt… så skuldsanering är då ända räddning såklart. Men en fråga här hur länge växer skulderna på detta vis?? För det ökar oerhört snabbt! Kan det hamna på 100miljoner om 30-50år eller nått? Om man inte blir beviljad skuldsanering då
Därefter? Förklara gärna mer, går inte ihop i mitt huvud hur det kan fortsätta påben avliden person? Säg attdet inte finns något av värde osv vid bouppteckningen osv.Det rullar på så länge du lever och även därefter även om de flesta brukar skriva av efter avslutad bouppteckning