- Meddelanden
- 37
- Mottagna reaktioner
- 15
- Poäng
- 52
Jag tror inte du heller förstår det jag skriver. Som exempel kan vi säga att några skulder vill inkassobolagen driva in mer eller mindre hela skulderna på omgående, dom vägrar gå med på en avbetalningsplan som fungerar för mig. Därav att då lämna det till KFM som jag då tänker kommer utmäta min lön och därmed får jag "längre" tid på mig att betala av skulderna till dom inkassobolagen som helt enkelt får vända sig till KFM för att få pengarna.Det är något som du har missförstått i hela den här situationen. Om du fortsätter att betala som du gör idag så kommer skulderna också att vara borta på "en kortare tid". Det finns inga möjligheter att det går fortare för att du använder dig av Kronofogdens tjänster.
Möjligen går det fortare om de säljer huset, men det kan du väl också lika gärna göra själv?
Kanske kan jag "hota" inkassobolaget med att antingen får dom gå med på en lägre månadskostnad eller så får dom försöka driva in skulden med hjälp utav kronofogden men att då kommer det bli "fler" skulder som kommer hamna där och återbetalningstiden kanske blir längre etc etc.
Problemet är som sagt att ett antal bolag som jag nu har skulderna hos inte kan acceptera en för mig hållbar summa per månad utan dom vill ha mycket högre belopp än vad jag kan få ihop på ett bräde.
jag gjorde likadant ! Och räntorna på lånen som ligger inkasso är ju den räntan som blir hos kronofogden ! Plus du slipper oroa dig varje månad !