- Meddelanden
- 37
- Mottagna reaktioner
- 15
- Poäng
- 52
Jag vet mycket väl att det blir dyrare. Problemet är att jag tex har 3 st skulder där jag krävs på att betala minst 4000 kr/mån eller mer. Jag har helt enkelt inte dom pengarna utan att isåfall få låta bli att betala till andra skulder.Känns inte riktigt som att du är med på att kronofogden blir dyrare.
För kan du betala av det efter 1 år med kronofogden tror du, så lovar jag att det går snabbare om dem inte är med.
Räntan går på ganska bra där..
Skulle dom tex gå med på ett mycket lägre belopp i månaden så hade jag inte behövt fundera över att låta KFM ta över det hela.
Min tanke med KFM är att då är det väl dom som bestämmer hur mycket som går till varje skuld och jag kan betalar bara en stor klumpsumma till KFM.
Efter att ha hållt på i nästan 1 år och konstant pussla ihop ekonomin så börjar jag känna att jag inte orkar mer. Men håller på för fullt att försöka övertala dessa inkassobolag på att få till en lösning så att jag kan slippa vända mig till KFM.
En skuld jag har på ca 30000 vill inkassobolaget att den skall vara betald innan 2022 vilket alltså är närmare 5000 kr i månaden.
Periodvis lyckas jag pussla ihop det genom att tex hoppa över att betala andra fakturor så att jag en månad kan lägga mer på en sån här skuld och sedan nästa månad får jag betala dubbelt på annat och försöka dribbla dom olika skulderna så det hålls från KFM men detta kräver fruktansvärt mycket energi av mig.
Jobbar på en sammanställning så kanske det blir lättare att förstå problematiken.
kändes som att du trodde att du släpper säg 200 att det då stannar på 200 hos kronofogden men växer ju snabbt där