Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånforum - Fond.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hellre att man säger att man kan betala tillbaka eller om vi ska kalla det återbetala hjälpen man fick när man har råd igen istället för att ge ett datum och inte hålla det.

känns så tråkigt att det ska bli så, speciellt när det finns så fina människor som hjälper till även om alla har tuffa tider. Jag personligen kommet hjälpa tillbaka den personen som ställt upp för mig samt ge en julklapps peng så fort jag får min lön! <3

Ok, detta var tråkigt att höra. Hade också en tanke om att man gör rätt för sig här inne. Hade skämts ihjäl annars. Men gäller detta typ ”nya” medlemmar eller? Kanske skit samma iofs.

Hej alla fina människor!
Jag har varit medlem ca 1 år men inte varit aktiv med att skriva inlägg.
Har dock blivit en vana att lusläsa allt alla skrivit under dagen, som kvällslektyr innan jag släcker lampan.

Forumet har varit en stor hjälp på min resa mot skuldfrihet. Jag är nu fri från KFM, anmärkningar och alla ockerlån. Har idag en god ekonomi med endast 1 lån med hyfsad ränta. Tack snälla ni för hjälpen!

Så dags för lite payback. Det skulle kännas otroligt skönt att kunna hjälpa en kämpe med en liten slant såhär i julmånaden.
Banköverföring eller swish, har SEB.
Hör av dig!

Jag hjälpte vissa här som sagt som jag inte fick tillbaka.

Det tog 12 timmar så ställde tre själar upp och bidrog med en tidig julklapp till mig.
Jag vet inte vad jag ska säga!!!!
Ni är amazing!!!!!!!

Otroligt.

Underbara människor!
Jag önskar att jag kunde hjälpa någon annan men har det själv tufft just nu efter många sjukskrivningar mm.
Nästa år hoppas jag på att det vänder.
Kram på er. ❤️

Mitt läge var inte så extremt kritiskt, jag har liksom hyran betalt och barnet har sina klämmisar och välling. Men det är ändå småkris.

Däremot så har vi ju faktiskt sett här på forumet att det finns folk som inte har råd till sina läkemedel eller blöjor....Ensamstående mödrar och sjuka personer. Oftast hamnar dessa personer utanför svenska skyddsnätet och även om dom givetvis får statlig hjälp så kommer du fan inte långt med barnbidrag på 1000 spänn. Det räcker till blöjor en månad. Typ.

Därav så känns det extra trevligt i dessa juletider både att folk bidrar men också att folk får hjälp.

Ni som är extrautsatta, https://www.expressen.se/dinapengar/har-ar-stiftelserna-som-ger-utdelning-kring-jul-/ kika där om ni inte kan få hjälp utav någon stiftelse.

Hade behövt 500 kr till som kan återbetalas den 23e. Pengarna skall gå till mat.

Den inställningen hade jag åtminstone, hade jag inte kunnat undvara det hade jag inte lånat ut men jag tycker det är lite tråkigt att inte göra rätt för sig gentemot individer som har det kämpigt själva. Det finns vissa här som var supersnabba. (Hon kan skriva själv om hon vill outa sig)

Du får skriva mitt nick xD Jag skäms inte. Din hjälp var väl uppskattad av mig och mina små pälsbarn här hemma.

Till min stora besvikelse har det inte fungerat så smidigt som jag trodde, ett par skribenter har lånar och lovat återbetala en viss tid utan att ha gjort det.
Vilka det är spelar ingen roll och det är inte enkom jag som har lånat ut.

Tyvärr fanns denna risken när jag öppnade tråden vilket jag var medveten om men förslagsvis hade jag rekommenderat folk att kika i den här tråden och skriva vem dom "ger/lånar" ut till.

Jag var väl medveten om folks utsatthet och ekonomiska trångmål men samtidigt så tänkte jag om det är på ett ställe folk skulle försöka göra rätt för sig var det här...
Känns jättetråkigt att höra att det missbrukas på fel sätt.
Det fanns ju omtanke och godhet i att man hjälper varandra här.
Så det gäller att inte blanda in lån,och lova betala tillbaka hit och dit.
Jag skulle gärna donera max 100-200 kr,är vad jag skulle kunna avvara.Inga förväntningar att få det tillbaka,utan vill att man hjälper någon annan istället.
Kramis till dig,Terry✌✌✌❤.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp