Lånelöfte

Hej vänner!

Jag och min fru har köpt en bostad, nyproduktion i Uppsala.

Handels Banken har någon form av sammarbete för just denna nya produktion/styrelsen med räntor osv.

Igår ansökte vi om ett lånelöfte men innan det så hade vi kontakt med 2 handläggare och lovade att flytta över alla mina konton över dit om vi fick lånet.

Handläggaren skrev idag att kalkylen dom hade gjort ser bra ut och dom bedömmer att vi skulle klara av lånet priminärt.

Hon bad om avtalet och objektsbeskrivningen för att påbörja arbetet. Vet ej vad för arbete det är.

Visst är det positivt? Dom hade väll inte börjat med "arbetet" om det vore kört?.

Info om oss:
BoLån: 2.370000K
Kontantinsats: 430.000K (10K extra)
Sparande: 50K
Inkomst: 730.000:- tillsammans (2021)
Övriga Lån: 330.000K
Övrigt: Bra Kreditvärdighet för båda

Mvh

Om de skriver att kalkylen håller bör det inte vara något problem. Har de tagit en upplysning?

Om ni inte har bestämt Er för Handelsbanken kan det vara värt besväret att höra med andra banker och hur de ser på Era ekonomiska förutsättningar. Personligen var i mitt eget fall inte Handelsbanken det bästa alternativet när det skulle byggas hus för drygt 10 år sen. Jag tänker att man som bolånekund är högintressant för bankerna och att man kan spela lite på det som bolånekund. Lycka till!
Dom mindre bankerna är ett alternativ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp