Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånalåna/Sett Finans vad kan hända?

Lånalåna la ju ner i höstas. På sista fakturan dom skickade ut betalde jag förlängningsavgiften som erbjöds på fakturan. När dom mottagit den fick jag Mail om att det inte längre gick att förlänga så dom såg min inbetalning som en amortering istället. Jag betalde inte in något mer. 23/10 fick jag en påminnelse på återstående summa. Betalade inte då heller. Sen dess har det varit tyst.
Nu till min fråga: vad kan hända? Hur dyrt kan det bli? Vad har jag för skyldigheter i det här läget?

Sök "nedsättning av pengar hos myndighet", då får du reda på hur du ska gå tillväga....

Hur gick det för dig Johan?
Har själv inte hört ett ljud från dessa på länge.. taptum finance / lånalåna

Hur gör man? Hur vet man vad som ska betalas och när?

Hur gick det för dig Johan?
Har själv inte hört ett ljud från dessa på länge.. taptum finance / lånalåna

Hur gör man? Hur vet man vad som ska betalas och när?

Inte ett ljud.

Väldigt märkligt. Länsstyrelsen är det tips jag fått. Där kan man deponera summan. Kommer inte ihåg exakt hur men tror att det finns tidigare i den här tråden.

Inte ett ljud.

Väldigt märkligt. Länsstyrelsen är det tips jag fått. Där kan man deponera summan. Kommer inte ihåg exakt hur men tror att det finns tidigare i den här tråden.

Väldigt märkligt.
Har du betalt in din summa till länstyrelsen? Jag minns inte summa eller något. :/
Vågar man avvakta eller kan det bli farligt?

Väldigt märkligt.
Har du betalt in din summa till länstyrelsen? Jag minns inte summa eller något. :/
Vågar man avvakta eller kan det bli farligt?
Nej jag har inte betalt.

Ja det kan bli ordentligt dyrt om jag förstått allt rätt. Den skyhöga räntan som tickar dag efter dag månad efter månad och snart även år efter år.

Nej jag har inte betalt.

Ja det kan bli ordentligt dyrt om jag förstått allt rätt. Den skyhöga räntan som tickar dag efter dag månad efter månad och snart även år efter år.

Åh.. måste få tag i uppgifter.

Frågan är bara hur man gör de :/

Jag nämnde det tidigare. Sök på: Lagen om nedsättning av pengar hos myndighet.

Där får ni reda på hur ni ska gå tillväga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp