Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Bra deal egentligen för den skuldsatte det här. Man lånar en bil som utmäts och säljs och sen betalas ens egna skulder av i och med det. Får börja försöka låna så dyra bilar som möjligt framöver och söka upp poliskontroller. Kanske man kan bli skuldfri snabbare än jag nånsin trott. Skulle vara väldigt intressant att se statistik över hur vad det är för bilar som faktiskt utmäts ad hoc vid poliskontroller, gissar att det är fler BMW X5 än Skoda Octavia. Statistik även på dem som kör bilen vore intressant, känns som om det är färre "Kalle Karlsson som har skulder pga obetalda CSN-avier" och mer av typen "XXX som har skatteskulder kopplat till något aktiebolag". (XXX är då eventuellt inte ett svenskt namn).

Haha, man kan alltid förvänta sig ett vinklat svar från dig så du anser dig få rätt. Har jag påstått att polisen jobbar med utsökningsbalken?
Finns flera fall där KFM samkört kontroller innan appen fanns, tror du även nämnde själv förresten att lagen är sedan -81. Nån kul historia finns det säkert, kan dela med mig sen om du vill :D
Bra att du har förväntningar.
Jag fattade det som att du skulle fråga en polis om kfm kunde ta bilar etc i vissa lägen och sånt brukar dom sällan ha koll på.
Klart det finns sådana fall, men det ökar markant pga att dom ser skulder direkt och inte behöver ringa om det, och dessutom inte behöver få ut oss på plats

Nej du behöver inte dela med dig, har inget sånt behov.

Bra att du har förväntningar.
Jag fattade det som att du skulle fråga en polis om kfm kunde ta bilar etc i vissa lägen och sånt brukar dom sällan ha koll på.
Klart det finns sådana fall, men det ökar markant pga att dom ser skulder direkt och inte behöver ringa om det, och dessutom inte behöver få ut oss på plats

Nej du behöver inte dela med dig, har inget sånt behov.
Ringer polisen till KFMjour då eller hur går det till? Eftersom du sade tidigare att saker inte förvaras, men det verkar det ju som att man gör med tanke på nattens fångst? Om inte polisen har koll på rätten att inhåva prylar, vilken myndighetsperson utmäter då vid kontrolltillfället? Vill mest bara fatta hur det hela går till.

Finns det en jour nattetid som arbetar m sånt? Rent praktiskt: åker kfm ute på nätterna o kollar fordon?
Ja kfm finns tillgänglig dygnet runt.
Nej inte med jour men visst kan man om man vill göra ett sånt pass.

Bra deal egentligen för den skuldsatte det här. Man lånar en bil som utmäts och säljs och sen betalas ens egna skulder av i och med det. Får börja försöka låna så dyra bilar som möjligt framöver och söka upp poliskontroller. Kanske man kan bli skuldfri snabbare än jag nånsin trott. Skulle vara väldigt intressant att se statistik över hur vad det är för bilar som faktiskt utmäts ad hoc vid poliskontroller, gissar att det är fler BMW X5 än Skoda Octavia. Statistik även på dem som kör bilen vore intressant, känns som om det är färre "Kalle Karlsson som har skulder pga obetalda CSN-avier" och mer av typen "XXX som har skatteskulder kopplat till något aktiebolag". (XXX är då eventuellt inte ett svenskt namn).

Den affärsmodellen är nog lika hållbar som att sälja utgången oxfilé för halva priset. Ganska snabbt kommer ryktet om matförgiftning börja gå och kundflödet troligen upphöra.

Den affärsmodellen är nog lika hållbar som att sälja utgången oxfilé för halva priset. Ganska snabbt kommer ryktet om matförgiftning börja gå och kundflödet troligen upphöra.
Köper man en utgången oxfilé och råkar bli matförgiftad så har man i alla fall bara "skadat" sig själv. Att låna folks dyra bilar och aktivt försöka hamna i poliskontroller för att bilarna ska utmätas och ens skulder ska blir mindre skadar andra men gynnar en själv. Stor skillnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp