Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Just paragrafen som gör att man kan utmäta på besittning är i dess nuvarande form från juni 1981.
Där ser man, bra att du har koll på sånt! Men tyckte mig läsa att det var ngt nytt fr augusti ev september att polisen och kf kör samregister.

Där ser man, bra att du har koll på sånt! Men tyckte mig läsa att det var ngt nytt fr augusti ev september att polisen och kf kör samregister.
Polisen kan de om det finns skulder, kfm ser inget hos polisen men kan begära information manuellt om olika saker om det behövs

Polisen kan de om det finns skulder, kfm ser inget hos polisen men kan begära information manuellt om olika saker om det behövs
Så om jag t ex har skulder hos Kf men min sambo inte har det men har står på bilen och jag tar bilen och kör till Willys men blir stoppad av polisen som ser att jag har skulder hos Kf, då kan de ta bilen m a o?

Så om jag t ex har skulder hos Kf men min sambo inte har det men har står på bilen och jag tar bilen och kör till Willys men blir stoppad av polisen som ser att jag har skulder hos Kf, då kan de ta bilen m a o?
Ja så är det.

Om polisen kontaktar kronofogden och får beslut om det så ja, då gör polisen det åt kronofogden

Spelar det någon roll hur mycket bilen är värd?

Senast ändrad:
Om polisen kontaktar kronofogden och får beslut om det så ja, då gör polisen det åt kronofogden
Är det här vanligt förekommande? Alltså såna situationer? För i slutändan står bilen på en annan person som inte har skulder eller ngt annat med Kf att göra. Det är det som är det intressanta, man kan väl se att vi är skrivna på samma adress t ex. och att sambon äger bilen.

Är det här vanligt förekommande? Alltså såna situationer? För i slutändan står bilen på en annan person som inte har skulder eller ngt annat med Kf att göra. Det är det som är det intressanta, man kan väl se att vi är skrivna på samma adress t ex. och att sambon äger bilen.
Den stora frågan är när ”polisen” får feeling o kollar m KFM…,Obehagligt..,

Hyrbil sk inte kunna utmätas, en anledning varför kriminella ofta använder hyrbil
"Så se till att ha ägaren med i bilen om du kör eller kör en hyrbil eller leasingbil."
Varför säger du då att man ska ha med sig ägaren om man kör hyrbil?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp