Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Jag har skuldsanering, kör en bil som är värd 95 tusen och bilen står på frugan. Jag har blivit stoppad x antal gånger sedan vi köpte bilen i maj 2022 då frugan inte har körkort och dom tror att någon har snott bilen eller att hon kör utan körkort. Därför blir jag stoppad:facejoy:Polisen har inte beslagtagit frugans bil för att jag har skuldsanering. Dom har bara slagit på blåljusen, stoppat mig och frågat "är det din bil?" och jag säger "nej, det är min fru som äger bilen, hon har fått din i gåva av sin mormor och morfar" och sedan låter dom mig köra vidare.
Har hon skulder ?

Fast Lasseman skrev ju tidigare att i fallen där någon annan lånat bilen en gång så är det bara i 20% av fallen som ägaren får tillbaka sin bil oavsett?
Och bevisbördan bör inte ligga på någon annan än anklagande part, men vi vet ju redan att skuldsatta har sämre rättigheter än kriminella.
Ingen anklagar. Det är ett beslut som kommer med hänvisning om hur man överklagar.
Svarande har rätt också rätt att yttra sig.

Ingen anklagar. Det är ett beslut som kommer med hänvisning om hur man överklagar.
Svarande har rätt också rätt att yttra sig.
Det är visst ett anklagande.
Ni kan försköna det hur ni vill ifrån KFMs sida, men när ni stjäl(och det är stöld) egendom som inte tillhör den skuldsatte, och ni kan helt godtyckligt ta någon annans egendom och komma undan med det i 80% av fallen pga omvänd bevisbörda så är det verkligen tragiskt hur de som försöker hjälpa andra behandlas.

Ni kan försköna det hur ni vill ifrån KFMs sida, men när ni stjäl(och det är stöld) egendom som inte tillhör den skuldsatte, och ni kan helt godtyckligt ta någon annans egendom och komma undan med det i 80% av fallen pga omvänd bevisbörda så är det verkligen tragiskt hur de som försöker hjälpa andra behandlas.
Allt är inte svart eller vitt . Jag håller med dig I det du skriver men det fifflas säkert mycket genom att andra står på bilen osv så det är nog inte lätt att bevisa vad som är vad.

Är man inte nöjd med beslutet så överklagar man. Då lämnas det över till tingsrätt för bedömning. Gäller såväl gäldenären som tredje man.

Förstår inte vad ägaren som är med i bilen ska intyga vid en ev kontroll? Ska hen muntligt intyga att han äger den? Låna en bil o ha ägaren med sig?
Det har skrivits i en tråd innan här att om bilägaren är med i bilen så tar dem inte bilen om jag som skuldsatt kör den. Tror det var lasseman som skrev det. Antar att det har med att göra att ägaren har sin bil i nån form utav besittning

Det har skrivits i en tråd innan här att om bilägaren är med i bilen så tar dem inte bilen om jag som skuldsatt kör den. Tror det var lasseman som skrev det. Antar att det har med att göra att ägaren har sin bil i nån form utav besittning
Ok. Då då lånar man bilen o kör omkring med ägaren i den…….Vi har väl nått vägs ände i diskussionerna om detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp