Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna sen föra över direkt till kompis

Det har gått alldeles utmärkt för mig att ”donera” en mille på kort tid till avanza och i sin tur till investment bankerna utan att det flaggas av varken Swedbank eller Avanza.

men vet att på SEB måste man ha BankID på kort för transaktioner över 150k från privatkonto till ett annat och i vissa fall ringa in då.

Ah ok.
Ja mina vänner låneavtal finns från lendo/santander samt insättning på hans Swedbank från santander sen en överföring till mitt konto där det står lån från Benjamin samt ett skuldbrev privat mellan han & mig så det lär ju vara lungt :)

Förutsatt att du betalar ja, när du inte betalar får din kompis det jobbigt

Haha ja, vi har kännt varandra i snart 20 år, autogiro rakt in på hans konto 25e varje månad redan lagt :) plus att han även umgås med mina föräldrar osv så allt är cool.

Tror det är lugnt som andra skriver. Men jag tror ändå banken kan fråga om ett sånt stort belopp till privatperson. Men om dom gör det så har ju allt skett vitt.
Det kan dom säkert men tror det är väldigt ovanligt. Det går ju swisha 150k numera så beloppet är ju inte så stort med tanke på att det är en banköverföring. Har själv erfarenhet av väldigt många överföringar i samma storlek och ett par till på mycket högre belopp. Aldrig hört något men m
Tror du min tjej kan få det jobbigt om jag swishar henne 10000 kr minst varje månad pga räkningar?
Nä men jag tror att det är betydligt större chans att bli flaggad än om en enskild överföring om 350k.

Menar att jag swishar henne 10 000 kr + pga hon har mammalön. Vi gör det när vi betalar räkningar

Banken får inte spärra / stänga ditt konto utan att kontakta dig. De frågar syftet och underlag om det behövs. Och det är något du kan förklara. Om det inte finns någon annan risk på ditt eller väns konto tror jag inte att det gör någon märkning

Värsta som kan hända är väl att de frågar men jag tvekar på ens det, skulle nog se värre ut om betalningarna var utspridda på flera överföringar. Folk köper och säljer väl bilar/båtar "svart" hela tiden?

Har gjort överföringar på 50-100K ett flertal gånger utan att Nordea ifrågasatt. De ville dock gärna prata med mig efter att jag tog emot väldigt många swish från olika personer i flera månader (inte droger, virtuella föremål i datorspel). Dock inget de kallade in mig för utan de tog upp det när jag var där för att lösa in en check. Det verkar mest som att de går via rutin, jag hann inte ens svara eller försvara mig själv trots att jag dog inombords när jag stod där inne, kallsvettig 19-åring med vakter bakom mig men bankdamen svarade själv åt mig "Du kanske har lånat och sålt saker på blocket "Ok, ja precis" sa jag och sen släppte de mig. :facejoy::facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp