Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna av arbetsgivare med löneutmätning?

Pengar har dom allt.. men nej min skuld är såpass hög att den enda vägen ut för mig är skuldsanering så det kommer inte på fråga ens, behöver bara en livlina för att lösa boendesituationen vi hamnat i
Tänk bara på att inte ta för högt lån på detta om skuldsanering är planen, utan minsta möjliga för att fixa hyran och om det är något annat. Kan bli lite pinsamt om du lånar ett eller ett par hundra tusen av arbetsgivaren som sen ingår i betalplanen. Du kommer inte kunna betala till arbetsgivaren separat via lön eller liknande om du får inledande skuldsanering. Utan dom kommer känna sig lite blåsta på pengarna. Helst ett belopp som är slutbetalt innan eventuell skuldsanering påbörjas.

Tänk bara på att inte ta för högt lån på detta om skuldsanering är planen, utan minsta möjliga för att fixa hyran och om det är något annat. Kan bli lite pinsamt om du lånar ett eller ett par hundra tusen av arbetsgivaren som sen ingår i betalplanen. Du kommer inte kunna betala till arbetsgivaren separat via lön eller liknande om du får inledande skuldsanering. Utan dom kommer känna sig lite blåsta på pengarna. Helst ett belopp som är slutbetalt innan eventuell skuldsanering påbörjas.
Ja självklart behöver ju bara 20tkr max tänkte inte ett öre över det och hoppas kunna betala av det på ca 2 år, kommer ändå dröja något år till innan de är någon idé för mig att söka om sanering

Ja självklart behöver ju bara 20tkr max tänkte inte ett öre över det och hoppas kunna betala av det på ca 2 år, kommer ändå dröja något år till innan de är någon idé för mig att söka om sanering
Du ber om ett förskott och avdrag på lönen under så många månader det är möjligt. Så funkade det hos oss.

Inte bara det, det kostar för dom att göra den typen av deals.
Ja det kostar extra tid om inte annat för lönekonsult, ekonomiavdelningen osv.
Men det hänger såklart på arbetsgivaren hur dom väljer att göra.
Många har noll tolerans mot förskott osv, dels för det administrativa arbetet det medför, samt att det är lätt hänt att den anställde hamnar i en ond spiral och bara skjuter fram problemet.

Nu säger jag inte att det är så/kommer bli så i detta fall, men rent generellt.

Många har noll tolerans mot förskott osv, dels för det administrativa arbetet det medför, samt att det är lätt hänt att den anställde hamnar i en ond spiral och bara skjuter fram problemet.

Stämmer. Fick hjälp ett antal gånger. Men kände att det blev svårare för varje gång. Och efter senaste gången var jag tillräckligt smart att inte fråga igen.

Stämmer. Fick hjälp ett antal gånger. Men kände att det blev svårare för varje gång. Och efter senaste gången var jag tillräckligt smart att inte fråga igen.

Alltså är det så att de handlar om 500-1000kr i månaden ett tag så är jag helt fine med det, kan ganska enkelt komma upp i 10-20h övertid per månad

Jag sätter mig och snackar med den 'snällare' chefen imorgon och uppdaterar om någon är intresserad av att veta hur det gick

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp