Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån på Remember, vad hade ni för förutsättningar?

Fick ett beviljat kreditkort på 25000:- och Årsräntan är på 20,24. Det jag inte vet är hur mycket den effektiva räntan ligger på? Hon på kundtjänst säger att jag kan se min effektiva räntan på mina sidor?? Har gått igenom mina sidor säkert 10 gånger både på webben samt i appen. Hittar ingenstans där jag kan läsa mitt avtal som hon säger man ska kunna göra. Någon som vet hur man kan ta reda på sin effktiva ränta? Jag fick kortet idag och börja använda den idag. Tror ni att det kan vara så att man först måste få sin första faktura för att se sin effektiva ränta???
Nej så ska det inte vara. De är skyldiga enligt lag att redovisa effektiv räntan. Jag antar att det är som hon säger att det står i ditt avtal.

Men som ”tumregel” är effektiv räntan lite högre än årsräntan, då effektiv räntan innefattar alla avgifter och årsräntan bara ränta. Så skulle gissa på att du har en effektiv ränta på ca 21-22%.

Hur många dagar brukar det ta innan pengarna landar på kontot? Det godkändes i fredags o lades upp på deras hemsida.

Någon som vet om de har som krav tex, inga ansökningar senaste 3 månaderna?

Jag fick 100,000 beviljat med 8,9 i betyg på Kreddy, inkomst ca 540k, underskott på 55k och 650k i befintliga lån synliga på UC.
Ränta på 14% visserligen men planerar inte att ha det här lånet speciellt länge.

Har ett ärende sedan ett par år hos Lowell där jag betalar på en Entercard skuld.
Kan det då vara uteslutet att ens söka Remember? Någon som har erfarenhet av den "kombon"?

Har ett ärende sedan ett par år hos Lowell där jag betalar på en Entercard skuld.
Kan det då vara uteslutet att ens söka Remember? Någon som har erfarenhet av den "kombon"?
Det beror helt o hållet på om lowell äger skulden eller driver in den åt remember, men en vild gissning är att det ser mörkt ut.

Ja.
Jag hade entercard som hamnade hos inkasso 2014 jag är fortfarande spärrad hos remember. Helt sjukt.

Ni som fått lån hos remember med anmärkningar hur många hade ni? Vilken uc score osv? *nyfiken*

Ja.
Jag hade entercard som hamnade hos inkasso 2014 jag är fortfarande spärrad hos remember. Helt sjukt.
Märkligt. Mitt entercard hamnade också hos inkasso (år 2016) och i mars i år blev jag beviljad nytt lån hos dem (med anmärkningar dessutom).

Märkligt. Mitt entercard hamnade också hos inkasso (år 2016) och i mars i år blev jag beviljad nytt lån hos dem (med anmärkningar dessutom).

Ja det är då mer märkligt än han som varit spärrad sedan 2014. Jag vet inte riktigt hur man kan tycka att det är sjukt att man inte beviljas nytt..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp