Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån på Remember, vad hade ni för förutsättningar?

Krediterna osv borde uppdateras månadsvis, deklarerad inkomstuppgifterna uppdateras nu i augusti. Borde vara uppdaterat i mitten av Augusti
Alla månader utom i juli uppdaterar UC den 15-20 ca, ofta är det närmare den 15:e än den 20:e tycker jag mig ha märkt. I juli har jag åtminstone de senaste 2 åren sett att man uppdaterar redan runt den 10:e. Det som uppdateras varje gång är alla skulder/nytagna skulder och inbetalda skulder. Jag har i vanliga fall förenklad deklaration då man får besked om slutlig skatt i april, men de senaste två åren har jag haft aktier och fått skattebeskedet i början på juni. Är ganska säker på att så fort Skatteverket är klara och meddelar slutlig skatt så får UC, Bisnode och andra också den informationen och inte den 15-20:e i månaden. Det kan dröja några dagar till efter att du fick skattebeslutet innan andra får det också. Det som tillkommer eller försvinner på en gång, oavsett datum, är betalningsanmärkningar och förfrågningar. Det innebär att ditt kreditbetyg kan röra på sig precis varje dag, om något händer. Ibland vet man med sig att det absolut inte hänt något, men ändå kan kreditbetyget ändras, det är väldigt komplext; datorer som beräknar med hjälp av en mängd olika parametrar. Skuldsanering och missbrukad kredit etc uppdateras också ”på en gång” och inte den 15-20:e i månaden. Om man har tjänsten Min UC ser man väldigt fort när man uppdaterat efter senaste deklarationen. Nästan högst när man går in på min upplysning ser man inkomstuppgift för 2019, dvs det man har deklarerat 2020. Då vet man att det är det senaste.

Senast ändrad:
Har precis blivit beviljad 90 000:- i lån hos Remember. Vad har ni för erfarenhet när det kommer till Remember. Hur många dagar innan lånet betalas ut? Sköts avier via post eller digitalt? Ansökte bara om 50 000:- då jag inte vågade satsa högre men de erbjöd 90 000:- som jag signerat och enligt mail är det beviljat.

Mitt lån betalades ut av Remember nu i eftermiddags när kan jag förvänta mig att de kommer in på mitt konto?

Uc risk 14.3 8 anmärkningar inkomst 480000 underskott 1000
Beviljad å utbetalt förra veckan, pengarna på kontot efter 3dagar inga kompletteringar.
Sökt via advisa.

Vilket belopp sökte du ? Hur gamla är anmärkningarna?
Sökte 150000 fick 150000 kunde höja upp till 250000 hos remember. Men 150 va de jag behövde så tog det. Anmärkningarna är följande fyra går ut november 2020, fyra går ut oktober/november 2021.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp