Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med skuldsaldo hos KFM – möjligheter med borgensman?

Vill bara rätta dig, du skriver att det är omöjligt utan borgensman. Jag har ju skrivit att det var just det jag hade och de förutsättningarna. Så lite fel i din text. Det vi alla kan lära om detta är att väldigt många gissar här utan erfarenhet och det kan ju då bli lite fel.
Förstår inte vad du ska rätta.
Du rättar något som inte behöver bli rättat.

Jag har inte skrivit att det är “omöjligt” utan borgensman. Jag skrev att skuldsaldo gör det mycket svårt att få lån och att borgensman i praktiken krävs i de flesta fall (oavsett bank). Samt att det blir hög ränta.
Ditt exempel – att du fick lån med borgensman och med hög ränta – bekräftar det jag skrev. Du behövde dock inte gå till någon av de icke traditionella bankerna (som _jag_ strakt trodde du skulle behöva) och det är inte vanligt - men det hänger ju ihop med din borgensman. Dvs personen som tar risken.

Och du är åter igen inne i att alla bara gissar utan erfarenhet.
Jag adderar igen att det var du som bad om sk "gissningar" (dvs vad vi tror) på ditt problem. Samt att jag gav dig svar utifrån min _erfarenhet_.

Förstår inte vad du ska rätta.
Du rättar något som inte behöver bli rättat.

Jag har inte skrivit att det är “omöjligt” utan borgensman. Jag skrev att skuldsaldo gör det mycket svårt att få lån och att borgensman i praktiken krävs i de flesta fall (oavsett bank). Samt att det blir hög ränta.
Ditt exempel – att du fick lån med borgensman och med hög ränta – bekräftar det jag skrev. Du behövde dock inte gå till någon av de icke traditionella bankerna (som _jag_ strakt trodde du skulle behöva) och det är inte vanligt - men det hänger ju ihop med din borgensman. Dvs personen som tar risken.

Och du är åter igen inne i att alla bara gissar utan erfarenhet.
Jag adderar igen att det var du som bad om sk "gissningar" (dvs vad vi tror) på ditt problem. Samt att jag gav dig svar utifrån min _erfarenhet_.
Då får jag rätta dig igen, vart i min text är utformningen utifrån gissningar? Jag skrev tydligt att jag har frågor. Frågar någon dig efter vägen så gissar du väl inte och säger kanske höger eller vänster.

Då får jag rätta dig igen, vart i min text är utformningen utifrån gissningar? Jag skrev tydligt att jag har frågor. Frågar någon dig efter vägen så gissar du väl inte och säger kanske höger eller vänster.
Det är ju du som säger att vi andra kommit med gissningar. Det är ju du som kom tillbaka i tråden och skrev att våra gissningar till svar var fel och det var där du fick svar av mig där jag skriver att du bad om våra "gissningar".
Eller är även det fel?

"Gott besked till er som gissade mer era svar igår. Swedbank erbjuder mig lån med borgensman. Dock hög ränta. Nordea på torsdag. Alltid kul med gissningar här i forumet. Fortsättning följer."

Och om du inte förstår att du får svar utifrån erfarenhet och sannolikhet...

... och inte ser att din jämförelse om att fråga om vägbeskrivning och höger resp vänster blir att halta så är det inte ett "jag-problem".

Vi kan vara överens om att vi inte är överens. Jag har koll på vad jag har skrivit, i mina ögon har du det inte. Och jag antar att du känner samma om mig.

Vill bara rätta dig, du skriver att det är omöjligt utan borgensman. Jag har ju skrivit att det var just det jag hade och de förutsättningarna. Så lite fel i din text. Det vi alla kan lära om detta är att väldigt många gissar här utan erfarenhet och det kan ju då bli lite fel.
Sen ska sägas att du inte fått lånet ännu va? Bara för dem säger först att det är ok så kan det ändras med. Vet när jag fick låna av min bankman så skickade dem vidare till en till för att kontrollera innan utlåning. Hoppas du får lånet men räkna inte hem det till 100% innan pengarna är på kontot

Sen ska sägas att du inte fått lånet ännu va? Bara för dem säger först att det är ok så kan det ändras med. Vet när jag fick låna av min bankman så skickade dem vidare till en till för att kontrollera innan utlåning. Hoppas du får lånet men räkna inte hem det till 100% innan pengarna är på kontot
Ansvarig lokalt var tvungen att titta för godkännande utifrån situationen :) Återkommer om Nordea :)

Ansvarig lokalt var tvungen att titta för godkännande utifrån situationen :) Återkommer om Nordea :)
Då är det inte beviljat än, bara tillstyrkt.
Är väl kreditchef eller någon lånedelegstionsgrupp som tar beslutet sen. Så var det iaf när jag höll till i branschen

Då är det inte beviljat än, bara tillstyrkt.
Är väl kreditchef eller någon lånedelegstionsgrupp som tar beslutet sen. Så var det iaf när jag höll till i branschen
Ansvarig förankrar med kreditchef sa de vilket man efteråt sa ja vi beviljar om du inte väljer Nordea. Återkommer på torsdag om dina gissningar. Då jag haft mötet med Nordea :)

Ansvarig förankrar med kreditchef sa de vilket man efteråt sa ja vi beviljar om du inte väljer Nordea. Återkommer på torsdag om dina gissningar. Då jag haft mötet med Nordea :)

Tog Swedbank en UC på dig?

Tog Swedbank en UC på dig?
Ja annars hade de inte sagt att de beviljar lån och jag pratade med Nordea om det innan som föreslog att vi tittar på den kopian. Om aktuellt kommer de göra en ny bara för att säkerställa så att jag inte tog lån på Swedbank. Likaså Swedbank. Var inte några problem.

Det har jag inget behov av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp