Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån kopplad till spelmissbruk- begära omprövning av skulder?

Det beror ju på vad man menar med att det kostar samhället för det låter som du tror att det handlar om vård för alkoholmissbrukare och jag tror inte att man lägger 103 miljarder på detta för vem som helst får inte vård även om man är alkoholmissbrukare. Att skita att vårda folk som ex är alkoholmissbrukare får en större effekt på samhälle än dom små vårdpengarna som tas från skattepengar. Att vårda folk för olika missbrukare är en större vinst för samhället i mina ögon. Vi tjänar på att ha produktiva människor i samhället än att ha hela familjer förstörda pga alkoholen. Oavsett vad det är för missbruk så är det en sjukdom och man kan inte kontrollera sig själv. Däremot gör man inget åt det, ja då får man skylla sig själv. Men försöker man ständigt kämpa emot, ja då ska man få den hjälp och stöttning som krävs för att klara av att hantera sin sjukdom.

Jag vet allt det här, mitt inlägg var ironiskt till han som skrev att man ska skita i att hjälpa folk som är spelmissbrukare och att dom får skylla sig själva.

KRF, ser jag en av dom kriminella grupperingarna. När skulder hamnar hos KRF, dom pengarna dom dra in från löneutmätning eller skattepengar, delas upp på räntan och alla företag. Vilket betyder att inget sker och skulden växer ännu mer. KRF borde hjälpa till att förhandla ned så mycket kostnader som möjlighet och sen frysa det för att sedan fokusera på en skuld i taget så att fokusen ligger på att få bort skulderna. Men inget av detta görs nu och dom kriminella inkassobolagen tillsammans med kriminella KRF fortsätter mjölka pengar av den utsatta.
Skulden försvinner givetvis inte den snarare ofta ökar när KFM blir inblandad. Men du får däremot en viss ekonomisk stabilitet och ro då du vet vad du har kvar att röra leva på. KFM är ju en myndighet och av egen tidigare erfarenhet inget att se som ett hot, snarare tvärtom.

Skulden försvinner givetvis inte den snarare ofta ökar när KFM blir inblandad. Men du får däremot en viss ekonomisk stabilitet och ro då du vet vad du har kvar att röra leva på. KFM är ju en myndighet och av egen tidigare erfarenhet inget att se som ett hot, snarare tvärtom.
Ökningen pga kfm är rätt begränsad, stora ökningen kommer av att man inte betalar så dröjsmålsräntan kickar in.
Avgifterna som tillkommer normalt innan det ligger klart för verkställighet hos kfm är 1280 kr.

Ökningen pga kfm är rätt begränsad, stora ökningen kommer av att man inte betalar så dröjsmålsräntan kickar in.
Avgifterna som tillkommer normalt innan det ligger klart för verkställighet hos kfm är 1280 kr.
Kan tänka mig att det är så ja. Själv omvärderade jag KFM helt efter första och enda fysiska givande mötet med en handläggare. Är nu skuldfri sedan ett antal år tillbaka.

Varför är det deras jobb att lösa så du blir skuldfri? Vill du förhandla med inkassobolag gör det själv är ingen som hindrar dig att göra det.
Tänk även så att hur sjukt jävla många anställda det hade behövt vara för att ringa runt och förhandla med alla i inkassobolag till alla med
Varför inte? Dessutom hade det inte varit lika många om man hjälpte till att få folk skuldfria. Ett samhälle funkar bättre om alla är proaktiva, att trycka ned folk och hålla dom i skuldträsket tjänar ingen på förutom inkassobolagen.

KRF borde se till att den försvinner men har man 30 låneföretagen och man får in 3000kr i månaden från löneutmätning och splitta den på 30 företag så blir det 100kr per företag. På vilket sätt är detta bättre än att betala av ett låneföretag i taget?

Återigen lägger över ansvaret på någon annan, är ditt ansvar att skulden förvinner inte deras
Nej, det handlar inte om att lägga ansvaret på någon annan eftersom man måste fortfarande komma in pengarna. Det handlar om att hjälpa folk att hålla sig från skuldträsket. Om jag jobbar och dom dra 3000kr i månad där jag aldrig blir av med skulderna utan dom hela tiden växer. På vilket sätt menar du att jag inte ansvarar för skulderna?

Du tänker nog inte så mycket på hur otroligt mycket snabbare det skulle gå till kfm då eftersom det är viktigt att komma först..

Senast ändrad:
Du tänker nog inte så mycket på hur otroligt mycket snabbare det skulle gå till kfm då eftersom det är viktigt att komma först..
Och därför får man sätta upp lagar och regler. Som skyddar alla inblandade och allt går rättvisst till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp