- Meddelanden
- 22 464
- Mottagna reaktioner
- 15 936
- Poäng
- 10 747
Det beror ju på vad man menar med att det kostar samhället för det låter som du tror att det handlar om vård för alkoholmissbrukare och jag tror inte att man lägger 103 miljarder på detta för vem som helst får inte vård även om man är alkoholmissbrukare. Att skita att vårda folk som ex är alkoholmissbrukare får en större effekt på samhälle än dom små vårdpengarna som tas från skattepengar. Att vårda folk för olika missbrukare är en större vinst för samhället i mina ögon. Vi tjänar på att ha produktiva människor i samhället än att ha hela familjer förstörda pga alkoholen. Oavsett vad det är för missbruk så är det en sjukdom och man kan inte kontrollera sig själv. Däremot gör man inget åt det, ja då får man skylla sig själv. Men försöker man ständigt kämpa emot, ja då ska man få den hjälp och stöttning som krävs för att klara av att hantera sin sjukdom.
Jag vet allt det här, mitt inlägg var ironiskt till han som skrev att man ska skita i att hjälpa folk som är spelmissbrukare och att dom får skylla sig själva.