Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån 100k, hur fort får man pengarna?

Var det möjligen länge sedan du försökte dig på detta? För att jag kan försäkra dig att det inte går till så längre. En handläggare måste ha tid, som måste bokas. Man måste ta med sig alla underlag mm. Man kan ansöka hos banken själv, på hemsidan även på telefon. Men det är handlingstider och utbetalning genom 5-6 dagar där också.

Ja det är nog tio år sedan jag lånade pengar på min vanliga bank, men det händer att jag har andra ärenden dit, och de verkar inte särskilt stressade. Jag är ganska säker på att de skulle fixa en sådan enkel sak åt en kreditvärdig kund som gick in och förklarade att det var bråttom. Några handlingar eller annat "underlag" behöver man ju inte ha med sig för att söka ett blancolån, utom möjligen legitimation.

Hursomhelst så är det värt att testa, vad har hen att förlora?

Ja det är nog tio år sedan jag lånade pengar på min vanliga bank, men det händer att jag har andra ärenden dit, och de verkar inte särskilt stressade. Jag är ganska säker på att de skulle fixa en sådan enkel sak åt en kreditvärdig kund som gick in och förklarade att det var bråttom. Några handlingar eller annat "underlag" behöver man ju inte ha med sig för att söka ett blancolån, utom möjligen legitimation.

Hursomhelst så är det värt att testa, vad har hen att förlora?
Håller med. Jag gick in random på ett seb kontor och blev beviljad båda bolån och ett litet blanco. För ca 13 år sedan. Så är det tyvärr inte längre. Omöjligt att veta hur kreditvärdig du är när du kliver in i banken och frågar om du kan få 150k i lån IDAG.
Men ja, TS kan ju bara ringa sin bank och fråga. Tar bara några minuter

Loggade in på Swedbank en söndag kväll och det tog inte många minuter sen var ett lån beviljat. Pengarna var på kontot på måndag förmiddag ( jag kollade inte tidigare).

Omöjligt att veta hur kreditvärdig du är när du kliver in i banken och frågar om du kan få 150k i lån IDAG.

Varför det? Det är ju bara att ta en UC. När jag lånade just 150 000 av Balanzia för ett par månader sedan (jag är inte särskilt kreditvärdig, så jag valde att inte försöka låna av min bank), så tog det kanske en kvart från ansökan till att lånet var beviljat. Sedan fick jag ändå inte pengarna förrän nästa dag, men det är ju där jag hävdar att en kreditvärdig person bör få pengarna direkt om han går till sin vanliga bank.

Eftersom han som frågade har 0,1 i UC så är det bara att köra på...

Bramserud
Hur såg dina förutsättningar ut när du lånade hos Balanzia??

Varför det? Det är ju bara att ta en UC. När jag lånade just 150 000 av Balanzia för ett par månader sedan (jag är inte särskilt kreditvärdig, så jag valde att inte försöka låna av min bank), så tog det kanske en kvart från ansökan till att lånet var beviljat. Sedan fick jag ändå inte pengarna förrän nästa dag, men det är ju där jag hävdar att en kreditvärdig person bör få pengarna direkt om han går till sin vanliga bank.

Eftersom han som frågade har 0,1 i UC så är det bara att köra på...
Det var det jag syftade på. De måste ta en uc innan de vet hur kreditvärdig du är:) inte när du traskar in på ett kontor och ber om pengar. Och uc tar de inte i kassan i banken antar jag.

Det var det jag syftade på. De måste ta en uc innan de vet hur kreditvärdig du är:) inte när du traskar in på ett kontor och ber om pengar. Och uc tar de inte i kassan i banken antar jag.

De behöver inte ta någon UC innan. Det är gjort på bråkdelen av en sekund... Jag vet inte hur det ser ut på "din" bank, men den känns inte som "min" . Bland annat så jobbar det folk på min bank som har kontor där man kan sitta och prata... Är det så krångligt som du vill få det till så är det förstås helt omöjligt att man kan gå in på banken och få ett lån, så då säger vi väl att det är så. Det är ingen idé att han försöker ens.

De behöver inte ta någon UC innan. Det är gjort på bråkdelen av en sekund... Jag vet inte hur det ser ut på "din" bank, men den känns inte som "min" . Bland annat så jobbar det folk på min bank som har kontor där man kan sitta och prata... Är det så krångligt som du vill få det till så är det förstås helt omöjligt att man kan gå in på banken och få ett lån, så då säger vi väl att det är så. Det är ingen idé att han försöker ens.
Så ser Verkligheten ut tyvärr. Tiden då man kunde gå in på ett kontor, skaka hand, sätta sig ner och prata lån är tyvärr long gone.
Det tar några sekunder att ta en uc. Men att boka tid på ett kontor tar minst en vecka.
Bästa sättet för TS här är att ansöka som vanligt och ta hos santander eller marginalen. Båda har betalat ut till mig på 48 timmar.

Förra veckan (sen måndag kväll) sökte via lendo och valde Wasa kredit och hade pengarna på tisdag e.m runt 16. Har Swedbank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp