Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KYC - kundkännedom för Lumify?

Varför skulle man göra detta? Vad händer om man skiter i det?
Bra fråga, det var en av de frågor jag hann dra iväg till den mailadress de skickade från plus frågade om de inte hade underskrift via BankID då inte alla äger en skrivare och scanner.
Vet ju att kundkännedom finns för alla slags banker/låneinstitut, men grymt konstigt med kontoutdrag från bank anser jag! Är de misstänkt penningtvätt så är det ju så att ens egna bank kan se de

Jag skickade in det dom begärde iallafall. Får se vad de säger imorgon, fick ingen direkt anledning till varför just jag fått det men nu är det ju fler än jag så det är väll förmodligen någon kontroll de måste göra av nå slag

Fick en KYC från lumify idag. Även en annan på forumet fick detta. Någon mer?

Ville ha diverse konstiga saker som lönebevis typ lönespec, bankutdrag mellan två specifika datum osv. Den andre personen fick exakt sammalika.

Vet oxå en som fick detta idag
Men kom inte från samma mejladress som dom har...
Ville även att hen skulle skriva under fysiskt och var viktigt att skickas tillbaks inom 7 dagar!

Då är det ju säkerligen en rutinkontroll de fått för sig att köra med. Nej - stämmer mycket bra att det inte var samma mail men fick det bekräftat över telefon att det var dom och att de ville ha in detta.

Jo - samma här. 7 dagar :)

Senast ändrad:
Förväntar dom sig att folk verkligen svarar på dessa?

Jag har iallafall svarat. Förstår inte varför man inte skulle gört om man vill vara fortsatt kund hos någon?

Jag fick också samma igår?! Har inte skickat in än undrar vad som händer om jag inte gör det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp