Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kvarskatt, vad händer om man inte betalar i tid?

Det kan bli automatisk sekretess på anmärkningen om man uppfyller deras kriterier.

Ok, antar att det kommer inbet avi fr KFM! Är det nån som vet om det finns ”avitid” eller är det typ omgående betalning som krävs? KFM:s kriterier?

Ok, antar att det kommer inbet avi fr KFM! Är det nån som vet om det finns ”avitid” eller är det typ omgående betalning som krävs? KFM:s kriterier?

14 dagar har man på sig att betala när "skuld att betala" skickas ut

Nu var det några år sedan jag lät restskatten gå till fogden, men jag vill minnas att det är ganska hög straffränta, som tickar dag för dag tills pengarna är inne på skattekontot. Så kan man betala så gör man sig själv en tjänst genom att inte dra ut på det. Själv brukade jag vänta på löneutmätningen, men det har kostat mig en del. Räntan är heller inte avdragsgill.

Men vill du köpa tid så behöver du inte göra något. Det blir utmätning om några månader.

Jag hade restskatt på 120000 och det blev 100kr ränta i månaden för mig.

Tack för svaret! Jag hoppas det inte hinner bli utmätning! Jag får en större summa pengar 1/2 och först då kan jag betala kvarskatten utan problem! Tyvärr är det omöjligt att erhålla pengarna innan 1/2! Ansökte om anstånd att få betala kvarskatten i nov men fick avslag! Så jag hoppas jag klarar mig...Mitt eget fel att jag inte betalat in under 2018, men gjort är gjort :-(

Tror räntan går ner när det skickas till kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp