Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kvarskatt, vad händer om man inte betalar i tid?

Vad innebär detta rent praktiskt som står på KFMs hemsida under nyheter:
”De nya reglerna innebär att uppgifter om dessa skulder inte leder till en betalningsanmärkning förrän du har fått möjlighet att betala eller bestrida kravet om skulden.”

Ja vad jag förstått innebär precis det jag skrev som du citerade.

Ja vad jag förstått innebär precis det jag skrev som du citerade.

Jag tolkade av det du skrev att det endast blir skillnad när brevet kommer i retur. Jag tolkar av regeländringar att ingen anmärkning uppstår förrän tiden för skuld att betala passerat så som det är för övriga skulder nu. Är det en felaktig uppfattning/tolkning? CSN sa häromdagen när jag pratade med de att de uppfattat det på liknande sätt.

Jag tolkade av det du skrev att det endast blir skillnad när brevet kommer i retur. Jag tolkar av regeländringar att ingen anmärkning uppstår förrän tiden för skuld att betala passerat så som det är för övriga skulder nu. Är det en felaktig uppfattning/tolkning? CSN sa häromdagen när jag pratade med de att de uppfattat det på liknande sätt.

Nu har jag fått klarhet i det hela, pratade precis med KFM.

Om man betalar innan sista betaldag när man fått hem ”skuld att betala” så sekretessmarkeras utslaget och därför blir det ej någon anmärkning.

Nu har jag fått klarhet i det hela, pratade precis med KFM.

Om man betalar innan sista betaldag när man fått hem ”skuld att betala” så sekretessmarkeras utslaget och därför blir det ej någon anmärkning.

Det är samma som tidigare då.
Något utslag finns inte dock, så något sånt att få sekretess på finns ej

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp