Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden, tid från delgivning tills dom gör utslag

Hej jag tänkte höra hur lång tid det tar från första föreläggande delgivning tills dom gör utslag o börjat ta från lönen? Fick första i fredags har skivit på o skickat. Men undrar när dom börjar dra nu i mars ? El ? Någon som vet.

första som händer nu när du skickat in är att kfm fastställer utslag vilket brukar ta mellan 2 å 3 veckor ( du kommer få hem ett brev när det är klart ) detta brev innehåller även en räkning på det belopp du är skyldig denna räkning ska oftast betalas inom 14 dagar. betalar du inte den räkningen kommer det efter en tid ett till brev där kfm vill att du berättar om dina inkomster å utgifter. något dom behöver för att kunna fastställa hur stort belopp som kan utmätas från din lön varje månad. efter du skickat en det pappret med inkomster å utgifter dröjer det ytligare en tid å därefter får du hem ett beslut som berättar hur mycket som ska utmätas varje månad. detta skickas även till din arbetsgivare. som du ser är det en ganska lång process . så en utmätning för dig börjar tidigast i april.

Ok tack för svaret och kommer dom hem till mig då oxå under denna process?

nej tror den risken är 0. hur stora skulder rör det sig om ?

Ok tack för svaret och kommer dom hem till mig då oxå under denna process?
Det avhänger lite på hur stora skulder det rör sig om.

Har haft besök av dom två gonger på den tiden jag hadde utmätningar. Ingen av gongene tog dom nånting.

Dom kankse kommer hem till mig men tänkte om dom gör det på en gång? El om det tar ett tag. Om dom kommer anmälda el inte? Det är inte jag som har skulderna nu som kommer till kronofogden.

Jag gissar löneutmätning i maj.
Chansen att ni får hembesök är liten men inte noll.

Dom kankse kommer hem till mig men tänkte om dom gör det på en gång? El om det tar ett tag. Om dom kommer anmälda el inte? Det är inte jag som har skulderna nu som kommer till kronofogden.
Dom två gångarna jag fick besök sa dom till ca. 2 veckor i förväg om när dom planerade komma. Första gången var ett par månader efter at dom startade löneutmätning, som dom sa för å se om jag hadde nåt av värde som kunde göra att skulderna försvann snabbare.

Andra gången var rätt efter att jag flyttade till et annat län, och då med samma grund från det nya fogdkontoret.

Båda gångerna var dom trevliga och profesionella. Jag gav dom kaffe, och vi satt på köket og pratade lite om hur svårt det kunde kännas å vara skuldsatt över längre tid. Andra gången visste jag att det var et par år kvar av utmätningen, så da pratade vi ochså lite om hur viktigt det var å undvika å hamna i samma sits igen.

Någon som vet på ett ungefär el kan räkna ut vad det kan bli i löneutmättning? Han ca 25800 efter skatt , jag har ca 18000 efter skatt sen 1573 underhåll som jag betalar men får oxå underhåll och barnbidrag för ett barn. 1573 och 1050 barnbidrag. Jag hat skuldsanering sen innanför har skickat till kronofogden om omprövning på min skuldsanering. Just nu betalar jag 1450kr. Har en hyra på 8833kr. Någon som vet på ungefär vad det kan bli i utmättning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp