Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden skuldsaldo direkt från böter

Ja men då får man hitta någon annan lösning på det. Jag tycker att den som är föremål för att hamna hos KFM åtminstone för en vecka - tio dagar på sig att inse detta där man VET att han är medveten om det. Personen kan hamnat på sjukhus efter en olycka? Han kan ha lånat ut sin bil till sin son? Jag säger inte att möjlighet till domstolsöverklagan ska finnas jag säger bara att personen som kommer att bli i princip omyndighetsförklarad i 3 år borde få veta om det och bli delgiven.
Att få alla medvetna skulle aldrig gå.. delgivna skulle möjligen gå med enorma insatser, men det skulle vara rätt många ändå som inte skulle veta.

Jag kan ge ett exempel som jag själv råkade ut för 2007 (?) osäker på året.

Skånetrafiken hade tidigare att om du inte hade biljett på tåget uppgav du ditt personnummer helt enkelt och då fick du hem en faktura på 800 eller 1000 istället om du saknade biljett.

På den tiden studerade jag utomlands, kom hem och hade fått betalningsföreläggande ifrån KFM. Bestred det naturligtvis med motiveringen att jag överhuvudtaget inte befann mig i Sverige.
Det lät som ett e mål det.

Det lät som ett e mål det.

Ja Region Skåne är inte A-mål men menar bara hur enkelt det blir fel.

När jag satt på Folksam så tror jag utan att överdriva jag såg 50+ exempel där kunden hade sin bil avställd men åkte på TFF. Där är det A-mål. Transportstyrelsen har ett bedrövligt system eller hade då iallafall. Tänk dig själv ett pensionärspar ställer av husbilen på vintern kommer hem och är nu prickade 3 år för att dom fick skulden direkt skickad till KF.

& som sagt dom kan ju bestrida detta i efterhand både hos UC och KFM men det är otroligt tidskrävande som du själv vet. Vid ett föreläggande hade det inte behövt gå så långt.

Ja Region Skåne är inte A-mål men menar bara hur enkelt det blir fel.

När jag satt på Folksam så tror jag utan att överdriva jag såg 50+ exempel där kunden hade sin bil avställd men åkte på TFF. Där är det A-mål. Transportstyrelsen har ett bedrövligt system eller hade då iallafall. Tänk dig själv ett pensionärspar ställer av husbilen på vintern kommer hem och är nu prickade 3 år för att dom fick skulden direkt skickad till KF.

& som sagt dom kan ju bestrida detta i efterhand både hos UC och KFM men det är otroligt tidskrävande som du själv vet. Vid ett föreläggande hade det inte behövt gå så långt.
Tff är emål ja.

Ja men då får man hitta någon annan lösning på det. Jag tycker att den som är föremål för att hamna hos KFM åtminstone för en vecka - tio dagar på sig att inse detta där man VET att han är medveten om det. Personen kan hamnat på sjukhus efter en olycka? Han kan ha lånat ut sin bil till sin son? Jag säger inte att möjlighet till domstolsöverklagan ska finnas jag säger bara att personen som kommer att bli i princip omyndighetsförklarad i 3 år borde få veta om det och bli delgiven.
Man har skyldighet att bevaka postgången på sin folkbokföringsadress (se till exempel regler om preskriptionsavbrytande åtgärder), något liknande kanske blir aktuellt även digitalt.

Är inte CSN statligt? Hade missat två gånger att betala dit, de skicka direkt till kronofogden. Men betalde jag bara den inom 2 veckor fick jag aldrig anmärkning.

Du får ju inte anmärkning direkt, det är väl om du inte betalar inom två veckor?

Är inte CSN statligt? Hade missat två gånger att betala dit, de skicka direkt till kronofogden. Men betalde jag bara den inom 2 veckor fick jag aldrig anmärkning.

Du får ju inte anmärkning direkt, det är väl om du inte betalar inom två veckor?
Nåt sånt ser sekretessregelverket ut ja.
Men det räcker tydligen inte.

Så betalat i tid fått ingen anmärkning

Bilagor

• IMG_5942.png
    IMG_5942.png
    268.9 KB · Visningar: 110
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp