Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden skuldsaldo direkt från böter

Ett tips är att betala det inom en vecka så det registreras innan UC uppdateras på fredagen då blir det inte till skuldsaldo även om det hunnit gå till Kronofogden. För övrigt så ska du ha missat ett krav även om det är statligt för att det ens ska ha gått vidare till Kronofogden. Dubbelkolla det.

Vänta inte med betalningen om du vill undvika anmärkning. Beloppet ska även registreras etc.

Gäller de bara statliga skulder ? Fick de förklarat för mig att de gäller samtliga . Första registreras inte . Typ 1 gång är ingen gång
Enskilda skulder fastställs oftast genom utslag. Ett utslag genererar en anmärkning.

Gäller de bara statliga skulder ? Fick de förklarat för mig att de gäller samtliga . Första registreras inte . Typ 1 gång är ingen gång

De allra flesta har redan fått anmärkning pga utslaget, och den anmärkningen får inte sekretess oavsett om det betalas eller inte.

Fick du inte en påminnelse först?

Det inte utslag , får ingen anmärkning om jag betalar i tid ringde kronofogden
Nej det vet jag. Ok, det är ju inget kronofogden bör svara på egentligen då dom inte äger frågan

På min uc står inget hellre det var innan fredag står skuld men jag sett när jag logg in hade ingen fått nåt brev på kirva eller liknade

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp