Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden nästa..

Hej.

Jag har cirka 100.000 i lån (privatlån och SMS-lån)

Jag var omedveten om att UC lagras så jag har sjukt många ff (över 50).

Jag har i helhet en dålig kreditvärdighet.

Jag bor själv i en lya för 4200kr och har inte så mycket andra utgifter, förutom lånen. Just nu så ligger jag back med cirka 4 fakturor hos inkasso och har PANIK. Jag har inte en krona kvar och snart är det KF som gäller.

Min fråga är, vad ska jag göra? Har ett lån hos Bluestep som snart är slut, ska man kika med dem?

Ska man låta det gå till KF?

Har ingen nära att låna av heller..

Vad har du för inkomst? Har du jobb? Känns svårt med 50+ ff. Kanske be om lön i förskott?

Vad har du för inkomst? Har du jobb? Känns svårt med 50+ ff. Kanske be om lön i förskott?

Har fast jobb sen 2012. Ja, det är svårt men känns som det måste gå att lösa något. 19500 innan skatt om du undrar hur mycket

Hej.

Jag har cirka 100.000 i lån (privatlån och SMS-lån)

Jag var omedveten om att UC lagras så jag har sjukt många ff (över 50).

Jag har i helhet en dålig kreditvärdighet.

Jag bor själv i en lya för 4200kr och har inte så mycket andra utgifter, förutom lånen. Just nu så ligger jag back med cirka 4 fakturor hos inkasso och har PANIK. Jag har inte en krona kvar och snart är det KF som gäller.

Min fråga är, vad ska jag göra? Har ett lån hos Bluestep som snart är slut, ska man kika med dem?

Ska man låta det gå till KF?

Har ingen nära att låna av heller..

50 förfrågningar är otroligt mycket. Släpp dina skulder och använd kommande året åt att betala av dina skulder genom en löneutmätning. Försöker du rädda lånen genom avbetalningsplaner brukar det oftast leda till att man förlänger lidandet.

50 förfrågningar är otroligt mycket. Släpp dina skulder och använd kommande året åt att betala av dina skulder genom en löneutmätning. Försöker du rädda lånen genom avbetalningsplaner brukar det oftast leda till att man förlänger lidandet.
Förstår.. har panik bara, vill inte få en betalingsanmärkning.. + att det blir dyrare

Förstår.. har panik bara, vill inte få en betalingsanmärkning.. + att det blir dyrare

Du har ingen som kan hjälpa dig och antalet UC förfrågningar ligger på över 50 till antalet.

Du har ett flertal dyra lån. Då du har en ganska låg lön kommer räntorna äta upp alla betalningar du gör genom eventuella avbetalningsplaner, ifall det var det du tänkte på. Jag är övertygad om att det blir billigare att släppa skulderna till KFM. Om du inte tjänar på det pengamässigt, så kommer du definitivt att göra det hälsomässigt.

Att få en betalnings anmärkning är något man är rädd för, det var iallfall jag.

Men blev till slut det bästa som hände mig när jag gick så mycket back på låne karusellen.

Har löneutmätning och kommer cirka ha det 3 år. Löneutmäningen är nog också det bästa som hänt då jag faktiskt har ett belopp kvar varje månad att leva för.

Att få en betalnings anmärkning är något man är rädd för, det var iallfall jag.

Men blev till slut det bästa som hände mig när jag gick så mycket back på låne karusellen.

Har löneutmätning och kommer cirka ha det 3 år. Löneutmäningen är nog också det bästa som hänt då jag faktiskt har ett belopp kvar varje månad att leva för.

Hej och tack!

Hur mycket får du att leva på?

Så du tror jag hade ”tjänat” på KF?

En fördel med att låta det gå till KFM är att du kan erbjudas riktigt bra avbetalningsplaner som de totalt ignorerar under inkassotiden...
Så då har du chansen att dels köpa tid och betala av en du kan och dels få till bra avbetalningar för att slippa till löneutmätning. 100 000 är inte mycket tycker jag och får du till en överenskommelse kommer de dra bort ärendet från KFM. Du borde inte få någon anmärkning heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp