Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden nästa..

En fördel med att låta det gå till KFM är att du kan erbjudas riktigt bra avbetalningsplaner som de totalt ignorerar under inkassotiden...
Så då har du chansen att dels köpa tid och betala av en du kan och dels få till bra avbetalningar för att slippa till löneutmätning. 100 000 är inte mycket tycker jag och får du till en överenskommelse kommer de dra bort ärendet från KFM. Du borde inte få någon anmärkning heller.
Tack för svar! Hur menar du med att inte få någon annärkning? Vad ska jag göra för att slippa det? Kontakta KF?

En fråga till. Jag har 3 fakturor hos inkasso men cirka 3 fakturor som kommer gå ditt sedan till KF.

Hur funkar det hos KF? Det kommer ju bli att en faktura kommer dit, sen en till osv? Läggs allt ihop?

En fråga till. Jag har 3 fakturor hos inkasso men cirka 3 fakturor som kommer gå ditt sedan till KF.

Hur funkar det hos KF? Det kommer ju bli att en faktura kommer dit, sen en till osv? Läggs allt ihop?
Äger du lägenhet eller liknande? Då börjar de titta på den att sälja för det mesta. Och jobbigt att ligga hos kronofogden tyckte jag när jag gjorde det för ett par år sedan. Alltid det där oroande varje gång de hörde av sig per telefon eller brev. Kände mig jagad! Jag har själv ringt runt till många inkasso bolag och fått frysa räntan mm. Så försöker verkligen hålla mig ifrån KF så länge jag kan. Jag har även gått upp i tid på jobbet. Brukar du få tillbaka mycket på skatten? Om du kanske får det ska du kanske tänka på skattejämkning? Skönt att få ut ett par tusen extra i månaden direkt och inte vänta på dem.

Vad handlar det om för summor hos inkassobolagen? Jag har kontaktat inkasso och bett om avbetalbingsplaner. Har du 19500 (typ 14000 efter skatt) i lön, en hyra på 4200 och inte så mycket andra utgifter så borde du kunna lägga upp en avbetalningplan som går att hålla. Inkassobolagen brukar vara medgörliga. De vill få in sina pengar, även om det tar lite tid.
Löneutmätning betyder betalningsanmärkning/ar. som kommer finnas kvar i 3 år. Det betyder 3 år utan ett enda lån, svårt att teckna abonnemang, hyra/köpa lägenhet mm.

Vad handlar det om för summor hos inkassobolagen? Jag har kontaktat inkasso och bett om avbetalbingsplaner. Har du 19500 (typ 14000 efter skatt) i lön, en hyra på 4200 och inte så mycket andra utgifter så borde du kunna lägga upp en avbetalningplan som går att hålla. Inkassobolagen brukar vara medgörliga. De vill få in sina pengar, även om det tar lite tid.
Löneutmätning betyder betalningsanmärkning/ar. som kommer finnas kvar i 3 år. Det betyder 3 år utan ett enda lån, svårt att teckna abonnemang, hyra/köpa lägenhet mm.
Hade inkasdobolagen vatt medgörliga hade det nog inte vatt många som hamnat hos kfm. Jag delar inte alls din uppfattning där. Vi har haft ett rent helvete med inkassobolagen, vilket gjorde att vi släppte allt.

Hade inkasdobolagen vatt medgörliga hade det nog inte vatt många som hamnat hos kfm. Jag delar inte alls din uppfattning där. Vi har haft ett rent helvete med inkassobolagen, vilket gjorde att vi släppte allt.
Håller helt med, samma gäller för mej.

Tack för svar! Hur menar du med att inte få någon annärkning? Vad ska jag göra för att slippa det? Kontakta KF?
Kronofogden har inget med anmärkningar att göra så dom är det ingen idé att kontakta om den saken

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp