Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden Hur ska man gå tillväga ifall man inte vill ha en betalningsanmärkning?

Fick svar från kronofogden ifall nån finner det av intresse hur det funkar med kronofogden o betalning.

Detta är svaret :
”När du har skrivit under delgivningskvittot har du tio dagar på dig att betala och meddela oss detta, gör du det så pausas ärendet och det blir inget utslag. Om du bara skriver under delgivningskvittot och inte meddelar oss att du har betalat och den som har skickat in ärendet till oss (i det här fallet Svea Inkasso) inte tar tillbaka ärendet när dom fått betalt då fastställer vi skulden i ett utslag och det är först då du skulle kunna få en betalningsanmärkning. ”

Frågan har varit uppe tidigare, bästa är att bestrida ärendet och betala. Då lägger dom ingen prick på dig förrän det är löst och du har betalt innan så.

Frågan har varit uppe tidigare, bästa är att bestrida ärendet och betala. Då lägger dom ingen prick på dig förrän det är löst och du har betalt innan så.

Precis, men tycker allt verkar så rörigt.
Särskilt med deras svar, är jag helt fel ute med att betalar jag inom förklaringstiden och meddelar dem det när betalningen betalas, så pausar dem ärendet till allt är löst o Svea återkallar ärendet?

Precis, men tycker allt verkar så rörigt.
Särskilt med deras svar, är jag helt fel ute med att betalar jag inom förklaringstiden och meddelar dem det när betalningen betalas, så pausar dem ärendet till allt är löst o Svea återkallar ärendet?

Fungerar nog också, dock så kontakta Svea så du har exakta beloppet med räntan dagen du gör det. Kontakta även KF samtidigt.

Inte direkt värt att chansa att få en anmärkning

TR=Tingsrätten

Du avvaktar tills du får ett brev från KFM med delgivningskvitto, du inväntar ytterligare in påminnelsen från KFM, vilket tar ca ytterligare 2 veckor. Skriv på påminnelsen, endast en delgivning, inte ett erkännande av skulden, skicka in den till KFM. Sedan har du 10 dagar på dej att bestrida fordringen till KFM, så du kan vänta lite innan du bestrider, vilket du kan göra via mejl till KFM. På så sätt kan du köpa dej tid om du vet att du kan betala skulden innan den hamnar i TR.
Bestridit ett ärende och fick idag beslut från KFM att det gått till tingsrätten vad händer nu ökar det mina kostnader i ärendet?

Bestridit ett ärende och fick idag beslut från KFM att det gått till tingsrätten vad händer nu ökar det mina kostnader i ärendet?

Är skulden falsk?
Bör tillkomma extra kostnader ifall man inte har grund att bestrida.

Googla, 600-2500kr kostar det. Beroende på hur stor skulden är.

Är skulden falsk?
Bör tillkomma extra kostnader ifall man inte har grund att bestrida.

Googla, 600-2500kr kostar det. Beroende på hur stor skulden är.
Inte falsk så men dom skickade till kronofogden fast dom
Lovat betalningsplan och gick sedan inte med på det. Så jag åker väl på att betala detta med.
Tycker det är fräckt att skriva jag skulle höra av mig och sedan ändå skickar till kronofogden hörde inte av mig på en gång utan det gick en vecka och när jag ringde sa dom att ärende ligger hos kronofogden och betalningsplan ej möjlig. Skulden gäller Nordea vingkort så det är inte nått sms lån.
Så skitsamma nu orkar snart inte längre kommer brev dagligen så jag gav upp och kommer ge upp det mesta orkar inte trixa o bestrida alla skulder längre.
Skulden är på 25000kr men säkert ökat en del nu

Är det under ett halvt prisbasbeloop brukar inget tillkomma, annars kan det bli rättegångskostnader

Är det under ett halvt prisbasbeloop brukar inget tillkomma, annars kan det bli rättegångskostnader
Vad innebär halvt prisbasbelopp ? Hur räknar o vet jag det? Skulden är på 25000kr i alla fall från början nu är det säkert mer med alla avgifter o kostnader.

46500 är väl ett pbb, så halva det. Osäker om det är kapital eller ränta och avgifter som ockaå ska räknas med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp