Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden Hur ska man gå tillväga ifall man inte vill ha en betalningsanmärkning?

Hej!

Om man t.e.x får ett ärende till kronofogden, så får man ju först hem ett delgivningskvitto.

Hur ska man gå tillväga ifall man inte vill ha en betalningsanmärkning?

Ska man betala in inom 10 dagar o skita i att skicka in delgivningskvittot?

Eller ska man skicka in delgiviningskvittot? Nån som vet hur man ska göra?

Fråga dom som du är skyldig pengar om dom kan dra tillbaka ärendet från kronofogden och att du betalar hela summan direkt. Tror de ska gå :)

Fråga dom som du är skyldig pengar om dom kan dra tillbaka ärendet från kronofogden och att du betalar hela summan direkt. Tror de ska gå :)
Frågade alektum om de kunde skjuta upp ytterligare en vecka för kan betala in allt på Måndag.

Men de ville prompt ha betalningen senast idag.

Så kommer jag få betalningsanmärkning eller är det lugnt att betala in på måndag?

Alektum är riktiga jävla gamar. Jävla as. Dom försökte göra likadant mot mig.

Alektum är riktiga jävla gamar. Jävla as. Dom försökte göra likadant mot mig.

Ja de verkar sakna empati. Sa att jag kan betala de 2899 på Måndag alltså en vecka sent. Men nix de ville inte vara snälla.

Men om de skickar till kronofogden typ imorgon o jag betalar på måndag så slipper jag en betalningsanmärkning va?

Först får du hem ett betalningsföreläggande. Skriver du inte under det får du hem en påminnelse efter ca 10 dagar. Efter ytterligare ca 10 dagar beslutar KFM att du måste betala, vilket renderar en betalningsanmärkning.

Har du fått delgivningen och skickat in den ?

Först får du hem ett betalningsföreläggande. Skriver du inte under det får du hem en påminnelse efter ca 10 dagar. Efter ytterligare ca 10 dagar beslutar KFM att du måste betala, vilket renderar en betalningsanmärkning.
Innan skuld att betala kommer utslaget och med det anmärkning.

Har du fått delgivningen och skickat in den ?

Nej det är inte skickat till kronofogden men lär skickas dit inorgon onsdag eller torsdag.
Och jag ska betala in skulden på måndag.

Så hur går jag tillväga då för att slippa anmärkning? Inte skriva på delgivningskvittot o betala in skulden bara plus den extraavgiften?

Nej det är inte skickat till kronofogden men lär skickas dit inorgon onsdag eller torsdag.
Och jag ska betala in skulden på måndag.

Så hur går jag tillväga då för att slippa anmärkning? Inte skriva på delgivningskvittot o betala in skulden bara plus den extraavgiften?

Skriv på och skicka in. Bestrid till kfm inom 10 dagar, så får du ingen anmärkning.

Går ärendet vidare till tr (om du inte betalar), kom överens om betalplan och ta en vanlig dom, så får du ingen anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp