Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Om två personer har ett gemensamt lån på 10 000, person 1 får skuldsanering. Återstår då 5 000 att betala för person 2 efter avslutad sanering? Fryses räntan bara för den med sanering?

Om två personer har ett gemensamt lån på 10 000, person 1 får skuldsanering. Återstår då 5 000 att betala för person 2 efter avslutad sanering? Fryses räntan bara för den med sanering?

Jag förstår inte heller detta alls.

Jag har ett lån där min bror är medlånetagare. Det återstår 80.000 kronor att betala.

Jag vill ju inte min bror ska få anmärkning eller skit på något sätt så jag fortsätter ju betala men om jag skulle få skuldsanering måste jag då betala dessa 80.000 själv ändå för att inte min bror ska få skit?

Gäller aktören Tando.

Jag har ett lån där min bror är medlånetagare. Det återstår 80.000 kronor att betala.

Jag vill ju inte min bror ska få anmärkning eller skit på något sätt så jag fortsätter ju betala men om jag skulle få skuldsanering måste jag då betala dessa 80.000 själv ändå för att inte min bror ska få skit?

Gäller aktören Tando.

Det blir din bror som måste betala hela månadskostnaden. Sen kommer det betalas ut pengar via din skuldsanering. När du är klar med din sanering är din skyldighet att betala klart lånet över och det blir upp till din bror att betala återstående summa. Din bror kommer ju inte få någon anmärkning så länge han betalar på lånet. Om du får skuldsanering får du inte längre betala på något av dina lån då det är gynnande av borgenär så du kan inte ha en skuldsanering och fortsätta betala på lånet din bror är medlåntagare på.

Sen kan du ju självklart när du är skuldfri betala honom.

Räntan fryses bara för den som har skuldsanering. Det beslutas i saneringen hur många procent varje borgenär kommer få tillbaka, exempel 50% blir 5000kr. Person två måste fortsätta betala månadskostnaden på lånet.

Gäller aktören Tando.
Den ingår i saneringen och du betalar på den där samtidigt som din bror betalar på den.
Betalas den av till fullo under saneringen så är den borta annars så får din bror betala på den efter saneringen men det kan ni två lösa sinsemellan såklart efter saneringen

Elstödet som kommer delas ut, hur bör man tänka på det när man har sanering? Beräknar att få runt 2000kr

Det blir din bror som måste betala hela månadskostnaden. Sen kommer det betalas ut pengar via din skuldsanering. När du är klar med din sanering är din skyldighet att betala klart lånet över och det blir upp till din bror att betala återstående summa. Din bror kommer ju inte få någon anmärkning så länge han betalar på lånet. Om du får skuldsanering får du inte längre betala på något av dina lån då det är gynnande av borgenär så du kan inte ha en skuldsanering och fortsätta betala på lånet din bror är medlåntagare på.

Sen kan du ju självklart när du är skuldfri betala honom.

hur vet man som gör inbetalningar på en sån skuld?

jag har samma läge men bar 3000kr kvar på skulden. Ingen ser ju om det är min medlånare som betalar eller jag.

dvs svårt att se hur det skulle kunna ses vara gynnande

Elstödet som kommer delas ut, hur bör man tänka på det när man har sanering? Beräknar att få runt 2000kr
Det är bara ett förslag ang elstödet, inget är klubbat och klart. En killgissning att det blir som med bensinpengen vi skulle få som aldrig gick igenom.

hur vet man som gör inbetalningar på en sån skuld?

jag har samma läge men bar 3000kr kvar på skulden. Ingen ser ju om det är min medlånare som betalar eller jag.

dvs svårt att se hur det skulle kunna ses vara gynnande

Har du skuldsanering och en skuld med medlåntagare fast du betalar in på lånet vid sidan av din sanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp