- Meddelanden
- 577
- Mottagna reaktioner
- 373
- Poäng
- 487
Vet inte hur relevant detta är i ditt fall men jag och sambon lyckas spara (trots min sanering och hennes förhållandevis låga inlomst) att spara ihop till två sista minuten resor varje år.
Visst kan det låta pompöst att säga så men det är ett sätt för oss att ha ett (del)mål framför oss som morot att orka komma vidare.
Att sätta upp lite hållpunkter har funkat hyfsat för oss. Visst gnager det när kollegorna reser flott, flyttar och byter till nya el-bilar men man får ju ta för vad det är.
Sen om man ser anledningen: Man är ju trots allt skyldig en massa pengar man har lånat och på något vis skall dessa tillbaka...
Visst kan det låta pompöst att säga så men det är ett sätt för oss att ha ett (del)mål framför oss som morot att orka komma vidare.
Att sätta upp lite hållpunkter har funkat hyfsat för oss. Visst gnager det när kollegorna reser flott, flyttar och byter till nya el-bilar men man får ju ta för vad det är.
Sen om man ser anledningen: Man är ju trots allt skyldig en massa pengar man har lånat och på något vis skall dessa tillbaka...
Jag har nästan nio mil enkel väg till jobbet och min handläggare på kfm har räknat ut i mitt belopp att jag får så hög återbäring på skatten varje år. Jag drar av 85 tusen cirka för arbetsresor. Min handläggare tyckte det var onödigt att jag varje år i juni ska skicka in en omprövning för en månad och sedan en omprövning igen för att återgå till det tidigare månadsbeloppet. Därför betalar jag lite mer per månad på min sanering pga min höga skatteåterbäring.