Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Vet inte hur relevant detta är i ditt fall men jag och sambon lyckas spara (trots min sanering och hennes förhållandevis låga inlomst) att spara ihop till två sista minuten resor varje år.
Visst kan det låta pompöst att säga så men det är ett sätt för oss att ha ett (del)mål framför oss som morot att orka komma vidare.
Att sätta upp lite hållpunkter har funkat hyfsat för oss. Visst gnager det när kollegorna reser flott, flyttar och byter till nya el-bilar men man får ju ta för vad det är.
Sen om man ser anledningen: Man är ju trots allt skyldig en massa pengar man har lånat och på något vis skall dessa tillbaka...

Vet inte hur relevant detta är i ditt fall men jag och sambon lyckas spara (trots min sanering och hennes förhållandevis låga inlomst) att spara ihop till två sista minuten resor varje år.
Visst kan det låta pompöst att säga så men det är ett sätt för oss att ha ett (del)mål framför oss som morot att orka komma vidare.
Att sätta upp lite hållpunkter har funkat hyfsat för oss. Visst gnager det när kollegorna reser flott, flyttar och byter till nya el-bilar men man får ju ta för vad det är.
Sen om man ser anledningen: Man är ju trots allt skyldig en massa pengar man har lånat och på något vis skall dessa tillbaka...
sista minuten kan man fynda riktigt bra resor och hotell för ca 5000 kr för två personer, en vecka, även billigare!
Förstår vad ni menar att det är en morot och ngt att se fram emot, det kan behövas.

Drar du extra på skatten? Ser att en del får tillbaka sjuhöga summor skatt år efter år. Inget du behöver ompröva när det är så höga belopp?

Den frågan har jag fått tusentals gånger i detta forum och svaret är detsamma:) Jag har nästan nio mil enkel väg till jobbet och min handläggare på kfm har räknat ut i mitt belopp att jag får så hög återbäring på skatten varje år. Jag drar av 85 tusen cirka för arbetsresor. Min handläggare tyckte det var onödigt att jag varje år i juni ska skicka in en omprövning för en månad och sedan en omprövning igen för att återgå till det tidigare månadsbeloppet. Därför betalar jag lite mer per månad på min sanering pga min höga skatteåterbäring.

Vet inte om det du skriver är för att provocera men kortare betalplan är inte givet för att man har barn.

Nej nej, absolut inte. Det är en uppfattning jag har fått, då jag ser att de flesta som har barn får en kortare betalningsplan men att anmärkningen ändå sitter kvar i fem år.

sista minuten kan man fynda riktigt bra resor och hotell för ca 5000 kr för två personer, en vecka, även billigare!
Förstår vad ni menar att det är en morot och ngt att se fram emot, det kan behövas.
Kanske OT men var hittar du de här sista minuten resorna för under 5000kr för 2 personer?

Kanske OT men var hittar du de här sista minuten resorna för under 5000kr för 2 personer?

Haha ja , man får detta svar när man frågar, går man in så är det 5800kr bara för flyg:) alltid samma svar från folk som skriker ”sista minten för mindre än 5000kr för 2 personen i en vecka”, man kan aldrig visa dessa resor dock :)

Apollo fr mitten av augusti!
2019 åkte vi till Kreta för 1000 kr per person, en vecka, namngivet hotell.
I år blev det dyrare men fortf prisvärt 2600 per person till Lesvos, hotell 50 m fr stranden, värsta havsutsikten. Bokade måltider på flyget och transfer till och fr hotelet så det landade på 7000 totalt.

Hittade sista minuten till Turkiet för 998 kr, en vecka på sistaminuten.se

Haha ja , man får detta svar när man frågar, går man in så är det 5800kr bara för flyg:) alltid samma svar från folk som skriker ”sista minten för mindre än 5000kr för 2 personen i en vecka”, man kan aldrig visa dessa resor dock :)
Nu har ju jag gjort de resor jag skrev om. Det tar tid att hitta. Hittar man inte billiga sista minuten så har man inte lagt ner det jobb som krävs.

@Sam89 Jag skrattar också åt priset, glömde skriva att det ingick både flyg och hotell!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp