Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden har ringt om ansökan

Undrar om dom hade nekat ansökan då.

Vore ganska tokigt om någon jämkade - får restskatt på 200 000 - denna ingår i skuldsaneringen.

Är det ens möjligt @Lasseman ?

Om skulden uppstått innan inledandet ingår den
Osäker på när skatteskulder anses uppstå

Men tänkte mer på själva grejen den känns ju ganska knepig rent moraliskt :D

Men tänkte mer på själva grejen den känns ju ganska knepig rent moraliskt :D

Den blir väl prekluderad.

Samma sak skulle gälla ett skadestånd, om du tex gjort dig skyldig till våldtäkt eller mord och det gjorde du tex år 2020, du får inledande 2022, och först 2028 kommer polisen på att det var du och du döms.
Skulden anses uppstått vid brottstillfället och skadeståndet är då en del av skuldsaneringen som redan är avslutad.

Undrar om dom hade nekat ansökan då.

Vore ganska tokigt om någon jämkade - får restskatt på 200 000 - denna ingår i skuldsaneringen.

Är det ens möjligt @Lasseman ?
I mitt fall handlar de ju inte om dom summorna naturligtvis! En låg inkomsttagare tänker inte så

Den blir väl prekluderad.

Samma sak skulle gälla ett skadestånd, om du tex gjort dig skyldig till våldtäkt eller mord och det gjorde du tex år 2020, du får inledande 2022, och först 2028 kommer polisen på att det var du och du döms.
Skulden anses uppstått vid brottstillfället och skadeståndet är då en del av skuldsaneringen som redan är avslutad.
Du och @Terry_ är ju ungefär som humle och dumle .
Sicka spekulationer :)

Ja det tänkte jag på också. Men det må då vara.. Tänkte mer så att man får göra det. Så det inte blir något tjaffs. Typ att man har ut mer i månaden en viss period än vad inkomsten säger osv

Är ju ganska dumt att jämka och riskera restskatt om du får skuldsaneringen beviljad och restskatten inte ingår. Har du släppt alla skulder? Isf finns det väl än mindre anledning att jämka?

Samma här

Samma här, känns olustigt varje gång.
Du tycker inte att sökanden har rätt att faktiskt kontrollera att din inkomst inte skjutit i höjden?
Du vinner, och de förlorar på ett beslut som går att ompröva, givetvis bevakar de sin rätt till detta.

Du tycker inte att sökanden har rätt att faktiskt kontrollera att din inkomst inte skjutit i höjden?
Du vinner, och de förlorar på ett beslut som går att ompröva, givetvis bevakar de sin rätt till detta.
Jag säger inte att det inte är okej utan bara att jag tycker att det känns olustigt varje gång.

Fick inledande i början av oktober har en skuld som ja inte uppgett en delbetalning av ett köp i början av september. Skickade in min ansökan i slutet av juli. Ska jag betala den skulden till svea? Står att den ligger hos svea inkasso men vill inte att det ska bli problem med min skuldsanering pga en ny skuld på 2500 kr betalar den hellre vid lön om det behövs så den stryks.

Fick inledande i början av oktober har en skuld som ja inte uppgett en delbetalning av ett köp i början av september. Skickade in min ansökan i slutet av juli. Ska jag betala den skulden till svea? Står att den ligger hos svea inkasso men vill inte att det ska bli problem med min skuldsanering pga en ny skuld på 2500 kr betalar den hellre vid lön om det behövs så den stryks.
Du ska inte gynna någon borgenär sägs det efter inledande.
De har förmodligen lämnat in den skulden nu när du fått inledande. Kanske inte så bra att du har ett nytt lån men hoppas att det går vägen ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp