Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Edit: På min inledande är det en 6mån period angiven också.. Är så övervänt med betalningsplan och slutgiltig besked. Skulle vara roligt å se någon statistik på vi med barn å hur lång betalningsplan

jag har bara okt-dec 2022 på mitt inledande.

tror ni verkligen det tar ngn ”för” beslut på längden? Är inte det snarare hur långtid de tror det tar att gå från inled till beslut/Riktig betalplan

Någon som vet om de gått ännu längre in i september med samtalen? o_O

Har själv inledande. Nu hoppas man beslutet kommer snart och att det är ett positivt beslut!!!
Hur många gånger ansökte du innan du fick inledande? Hur stora var dina lån och vad var din inkomst? Har du barn och hur gammal är du? Om man får fråga? Jag är 30 och skulder på 1.5 mille och lön på 57brutto. Ska skicka in ansökan idag.

Undrar vart gränsen går egentligen. Jag har inte fått ta del av barnbidraget eftersom exet å jag blir ovänner varje gång. Men handläggaren sa att vi måste räkna med att du får det om en eventuell sanering påbörjas. Då kan dom ju inte ge avslag nu. När jag fått inledande redan. Den detaljen borde ju isåf ha nekat mig före. Om det hängde på det.

Sen blev jag orolig om barnomsorg. Jag hade angivet 1300kr per månad och dom ville jag skulle kolla upp det. Jag blev så nojig så jag skrev att dom kan ta bort det. För i själva verket går inte barnen på fritids längre. Ska jag måsta oroa mig för avslag i efterhand nudå. Ringer dom typ å kollar? Bättre jag sa till innan saneringen började iaf.
Det kan säkert bli avslag pga det eller att du får mindre över per månad då de räknar med att du får in barnbidraget.
Sen det med barnomsorg var nog bra att du tog bort då det var oriktiga uppgifter.

Det kan säkert bli avslag pga det eller att du får mindre över per månad då de räknar med att du får in barnbidraget.
Sen det med barnomsorg var nog bra att du tog bort då det var oriktiga uppgifter.
Har du barnen minst 12 dygn i månaden så är det bara att anmäla barnbidrag till andre föräldern på fk's hemsida. Så sköts det per automatik om du kan visa dom att du har dom så mycket.

Undrar vart gränsen går egentligen. Jag har inte fått ta del av barnbidraget eftersom exet å jag blir ovänner varje gång. Men handläggaren sa att vi måste räkna med att du får det om en eventuell sanering påbörjas. Då kan dom ju inte ge avslag nu. När jag fått inledande redan. Den detaljen borde ju isåf ha nekat mig före. Om det hängde på det.

Sen blev jag orolig om barnomsorg. Jag hade angivet 1300kr per månad och dom ville jag skulle kolla upp det. Jag blev så nojig så jag skrev att dom kan ta bort det. För i själva verket går inte barnen på fritids längre. Ska jag måsta oroa mig för avslag i efterhand nudå. Ringer dom typ å kollar? Bättre jag sa till innan saneringen började iaf.
Att lämna felaktiga uppgifter underlättar inte ett beviljande.

Hur ser ungefärlig statistik ut, för beviljandegrad efter inledande?

Jag är med i marknundersökningar då o då. Max 1 gång per år. Nu är jag inbjuden och får 700kr för medverkan. Har inlednde skusan - tror ni det är dumt att tack ja till detta?

för det röknas ju som inkomst av tjänst men beloppet är ubder 1000kr per år så de betalar inte spciala avgifter men m a-sktt ska ju betalas..

Hur ser ungefärlig statistik ut, för beviljandegrad efter inledande?

Finns ingen sån statistik, den statistik som finns är:
Antal personer som ansökt om skuldsanering 2018–2021
Antal personer med pågående skuldsanering 2010 till och med 2021
Antal personer som har beviljats skuldsanering 2019–2021, se nedan:

År 2019 beviljades 12.249 personer med sanering
År 2020 beviljades 12.011 personer med sanering
År 2021 beviljades 11.661 personer med sanering

Det finns detaljerad statistik om du vill läsa det också, ålder och kön i varje kommun i hela Sverige hur många som blivit beviljad. I min kommun blev nio personer beviljade sanering samma år som mig för exempel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp