Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogde delgivningsman

Om man bytt arbetsgivare i natten av februari ska man kanske ringa å delge kronofogden det? Väntar löneutmätning och sista dagen för skuld att betala har passerat..

Om du vill bli av med skulden så är det bra att ringa

Har aldrig förstått med inkassobolag, vet ju att man hamnar där när man ej betalat sina räkningar efter påminnelse. Men när ett inkassobolag tar över ens skuld, syns detta ngnstans? Alltså som en anmärkning av ngt slag på uc? Eller är det bara när det hamnat hoa kronofogden?

Dom skickar ett brev om skulden köps upp. Kallas denuntiation.

Jag har inga tidigare inkomst utg hos kfm så om jag inte ringer den 2/5 då typ gissar de min inkomst o mina utgifter, hyra mm?
Jag fick ett brev med en blankett som jag fyllde i med inkomst, hyra, andra utgifter etc och skickade in som underlag för utmätningen. Blanketten finns även på KF:s hemsida om jag inte missminner mig.

När jag fick löneutmätning tjänade jag 24000 kr. Bara månaden efter fick jag löneförhöjning till 28000 kr. Den nya lönen rapporterades aldrig in till KFM, som själva heller inte verkade upptäcka det. Detta är gammalt och avklarat sedan länge men bara undrar, gjorde jag eller mitt jobb något direkt olagligt där? Det var "egentligen" inte meningen, blev bara aldrig av...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp