Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditupplysning under skuldsanering

Kan minnas att under de första tre åren så fick jag en upplysning varje år, nåt år fick jag två tagna. Men de två sista åren har jag inte fått någon alls konstigt nog.
Min sista dag med skuldsanering är imorgon, så trodde det skulle dundra in kreditupplysningar när det närmade sig.
Men skulle tro att de flesta får en upplysning tagen varje år iaf, om jag får killgissa. :)
Har märkt det också. De flesta borgenärer bryr sig inte om man sköter betalningarna.

Det är bara Intrum som har tagit en upplysning årligen när deklarationen uppdaterats och Riverty tog när skuldsaneringen började.
Men bortsett Intrum har ingen gjort en kontroll på mig på 2.5 år (iallafall inte vad jag känner till och ingen kreditupplysning)

Stort grattis till att bli klar med skuldsaneringen! - måste kännas otroligt skönt! :)

Har märkt det också. De flesta borgenärer bryr sig inte om man sköter betalningarna.

Det är bara Intrum som har tagit en upplysning årligen när deklarationen uppdaterats och Riverty tog när skuldsaneringen började.
Men bortsett Intrum har ingen gjort en kontroll på mig på 2.5 år (iallafall inte vad jag känner till och ingen kreditupplysning)

Stort grattis till att bli klar med skuldsaneringen! - måste kännas otroligt skönt! :)

Ja, det kan nog stämma med betalningarna om att man sköter sig så är dom inte lika på tårna. 🙂

Men hur har det sett ut för dig med att man får meddelanden om att skulden man har hos en långivare har en annan långivare tagit över?
Det fick jag en del av i mitten av min sanering, så det kändes som mina skulder byttes hej vilt bland olika banker.

Tack! 💫 Ja!! Otroligt!!
Kan knappt förstå att det är över.
Ska bli kul att logga in under morgondagen och se om kfm uppdaterat min sida med att skuldsaneringen är över.

Hur länge kvar har du på din sanering? 💪

Ja, ibland säljer inkasso lite skulder - ganska vanligt att skulder bland inkasso byter ägare ibland. Tror jag har haft 2 stycken sådana meddelande att någon annan tagit över skulden.

Inkasso Marginalen vet jag Bloomstone Financial tog över. men man loggar ännu in via Inkasso marginalen för att se skulden.
Intrum tog över Remember från Svea inkasso i början vill jag minnas.

Kan tänka mig det :), väldigt befriande att slippa allt som heter lån, kredit, inkasso, kfm etc. Speciellt om man har lön så man både klarar sig och kan bygga sparande

Gjorde betalning 25 av 50 i måndags. Så halva betalplanen är klar nu. Gör min sista betalning november 2028

Jag har gjort min sista betalning och om två veckor är jag klar, då har 5 år gått. Första året fick jag en hel del i samband med inledande och beslut. Sedan har det varit runt samma datum varje år, ca 2-3 st. Förutom förra året, då fick jag bara 1. Detta året har jag inte fått någon upplysning tagen på mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp