Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditupplysning under skuldsanering

Hej! Får alla en eller flera kreditupplysningar under skuldsanering? Dela era erfarenheter :)

Kan minnas att under de första tre åren så fick jag en upplysning varje år, nåt år fick jag två tagna. Men de två sista åren har jag inte fått någon alls konstigt nog.
Min sista dag med skuldsanering är imorgon, så trodde det skulle dundra in kreditupplysningar när det närmade sig.
Men skulle tro att de flesta får en upplysning tagen varje år iaf, om jag får killgissa. :)

Tack för din input :)
Jag och min man fick varsin upplysning i samband med inledande i mars förra året, men sen ingenting. Man undrar ju varför det skiljer så mycket eftersom man hör om vissa som får ett tiotal tagna på sig varje år.

Min sista betalning var den 25 maj, och nu på måndag den 1 juni har det gått exakt fem år. Under dessa fem år har det endast gjorts två UC-förfrågningar på mig.

Min sista betalning var den 25 maj, och nu på måndag den 1 juni har det gått exakt fem år. Under dessa fem år har det endast gjorts två UC-förfrågningar på mig.
@LeBronze oj! Hur stor del av totala skulden har du betalat under dina 5 år? Undrar om det spelar roll i hur aktiva borgenärerna med att följa inkomsten..

Grattis till avslutad sanering!! 🥰

I april i år togs det 2 UC på mej, jag har 5 borgenärer men hade 6 lån . . Det är mitt första år med skuldsanering , inledande 15 maj 2025 och beslut 8 okt . Nu är första året avklarat . Jag tror det ena var Intrum och det andra där min Fairlo ligger. Kommer inte ihåg vilken inkasso det är . Men 2 UC togs iaf .

@LeBronze oj! Hur stor del av totala skulden har du betalat under dina 5 år? Undrar om det spelar roll i hur aktiva borgenärerna med att följa inkomsten..

Grattis till avslutad sanering!! 🥰
Tackar :)

Jag har hamnat i en skuldsituation till följd av att jag agerat borgenär och medlåntagare för andra.
Det var ett naivt beslut som jag idag tar fullt ansvar för, men som tyvärr har fått stora konsekvenser för min ekonomiska situation.

Jag bedömer att avsaknaden av frekventa UC under min skuldsaneringsperiod kan förklaras av karaktären på mina skulder.

Tackar :)

Jag har hamnat i en skuldsituation till följd av att jag agerat borgenär och medlåntagare för andra.
Det var ett naivt beslut som jag idag tar fullt ansvar för, men som tyvärr har fått stora konsekvenser för min ekonomiska situation.

Jag bedömer att avsaknaden av frekventa UC under min skuldsaneringsperiod kan förklaras av karaktären på mina skulder.
Hur tänker du med ” karaktären på mina skulder”? Borgenärerna är väl till lika stor del intresserade av att få tillbaka så stor del av pengarna de lånat ut som möjligt oavsett?

I april i år togs det 2 UC på mej, jag har 5 borgenärer men hade 6 lån . . Det är mitt första år med skuldsanering , inledande 15 maj 2025 och beslut 8 okt . Nu är första året avklarat . Jag tror det ena var Intrum och det andra där min Fairlo ligger. Kommer inte ihåg vilken inkasso det är . Men 2 UC togs iaf .
Togs det inga upplysningar förra året?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp