@LeBronze oj! Hur stor del av totala skulden har du betalat under dina 5 år? Undrar om det spelar roll i hur aktiva borgenärerna med att följa inkomsten..Min sista betalning var den 25 maj, och nu på måndag den 1 juni har det gått exakt fem år. Under dessa fem år har det endast gjorts två UC-förfrågningar på mig.
Tackar@LeBronze oj! Hur stor del av totala skulden har du betalat under dina 5 år? Undrar om det spelar roll i hur aktiva borgenärerna med att följa inkomsten..
Grattis till avslutad sanering!! 🥰

Hur tänker du med ” karaktären på mina skulder”? Borgenärerna är väl till lika stor del intresserade av att få tillbaka så stor del av pengarna de lånat ut som möjligt oavsett?Tackar
Jag har hamnat i en skuldsituation till följd av att jag agerat borgenär och medlåntagare för andra.
Det var ett naivt beslut som jag idag tar fullt ansvar för, men som tyvärr har fått stora konsekvenser för min ekonomiska situation.
Jag bedömer att avsaknaden av frekventa UC under min skuldsaneringsperiod kan förklaras av karaktären på mina skulder.
Togs det inga upplysningar förra året?I april i år togs det 2 UC på mej, jag har 5 borgenärer men hade 6 lån . . Det är mitt första år med skuldsanering , inledande 15 maj 2025 och beslut 8 okt . Nu är första året avklarat . Jag tror det ena var Intrum och det andra där min Fairlo ligger. Kommer inte ihåg vilken inkasso det är . Men 2 UC togs iaf .
Nej , inte vad jag kommer ihåg . Jag fick ju inledande i maj och det kom inga därefter vad jag minns. Bara nu i April efter deklarationen.Togs det inga upplysningar förra året?