Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditupplysning 19/10

Min betalplan löpte ut i oktober 2023. Hade 4 årig betalplan.
Ja men en skuldsanering är alltid på 5 år eller mer. Så även med kortare betalplan så löper saneringen i 5 år och kan omprövas av borgenärerna fram tills dess. Har man därför ökat sin inkomst under sitt sista år ska man ompröva själv.

Det är väll att det har gått 5 år så anmärkningen har nu försvunnit.

Men du har 1 betalning kvar på betalplanen som ska vara inne sista oktober. Borgenärer kan ompröva fram till sista oktober, det är vad dom kollar och varför det kommer upplysning. Förmodligen inget att bry sig om.

Stort grattis förresten! :)
Jag hade 4 årig betalkanal så har inga betalningar kvar.

Min uppfattning är att sista datum för omprövning är från inledande beslut. D v s om du fått beslut om inledande den 20 okt 2019 så är 20 okt 2024 sista datumet även om du har en betalning kvar. Omprövning ska ha inkommit inom 5 år. Annars blir det 5 år och 11 dagar i ditt fall.

Jag lik många andra här fick också en upplysning av Intrum samma dag som saneringen avslutades. Det görs tydligen per automatik av Intrums system. Jag ringde kfm efter att jag gjorde sista inbetalning i sept och allt var grönt. Så du behöver inte vara orolig.

Däremot har Intrum samt andra inkassobolag inte tagit bort min skuld än. Utifrån det jag har läst härinne så tas skulderna bort när borgenärerna fått sin sista betalning av kfm. I mitt fall blir det i nov. Därför kommer jag ligga på dem i början av december så de tar bort skulderna från mina sidor. Är också beredd på att de kan kräva in skulderna och skylla på systemfel när detta ifrågasätts. Detta utifrån de erfarenheter som medlemmarna på forumet delat med sig. Är så tacksam för det så jag slipper gå igång om det händer mig.

Min uppfattning är att sista datum för omprövning är från inledande beslut. D v s om du fått beslut om inledande den 20 okt 2019 så är 20 okt 2024 sista datumet även om du har en betalning kvar. Omprövning ska ha inkommit inom 5 år. Annars blir det 5 år och 11 dagar i ditt fall.

Jag lik många andra här fick också en upplysning av Intrum samma dag som saneringen avslutades. Det görs tydligen per automatik av Intrums system. Jag ringde kfm efter att jag gjorde sista inbetalning i sept och allt var grönt. Så du behöver inte vara orolig.

Däremot har Intrum samt andra inkassobolag inte tagit bort min skuld än. Utifrån det jag har läst härinne så tas skulderna bort när borgenärerna fått sin sista betalning av kfm. I mitt fall blir det i nov. Därför kommer jag ligga på dem i början av december så de tar bort skulderna från mina sidor. Är också beredd på att de kan kräva in skulderna och skylla på systemfel när detta ifrågasätts. Detta utifrån de erfarenheter som medlemmarna på forumet delat med sig. Är så tacksam för det så jag slipper gå igång om det händer mig.
Har du förlängd betalplan på tex 6 år kan det omprövas fram tills betalplanen är klar.

Jag har inga betalningar kvar. Hade betalplan på fyra år.

Jag har inga betalningar kvar. Hade betalplan på fyra år.
Ok men tänker ändå att sista datumet är från inledande beslut även om du inte betalar. Vissa hävdar här att det är sista dagen för den månad som sanering avslutas. D v s inte 20okt i ditt fall (alltså när anmärkningen försvinner) utan det är 31 okt.

Intrum tar alltid upplysning exakt när de fem åren gått. De säger att det görs automatiskt när en förändring sker.
Inget att oroa sig för.

Har du förlängd betalplan på tex 6 år kan det omprövas fram tills betalplanen är klar.
Så tolkar jag lagen också när det står 5 år ELLER när betalplanen löper ut, vilket jag tolkar gäller om skusan förlängs.

Jag blir ännu mer förvirrad.
Mitt inledande var 19 oktober 2019
Betalplan klar oktober 2023.

Jag blir ännu mer förvirrad.
Mitt inledande var 19 oktober 2019
Betalplan klar oktober 2023.
Då ska sista dagen för omprövning vara 2024-10-18 (i fredags). Har ingen omprövning inkommit till dess år du klar.

Det som står på mina sidor hos KFM om sista oktober är fel, texten om att skuldsaneringen är klar är korrekt. Denna sida på ”mina sidor” kom ut för några månader sen bara.

Jag fattat vad som blivit fel. Det med sista oktober baserar sig på att alla på ”mina sidor” har 5 års betalplan bara för att få sidan lanserad, kommer förmodligen rättas till i framtiden. Så inget att bry sig om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp