Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditkort med låga krav

Finns det något bra med cashback och gratis? Jag sa upp bankens kort som kosta för längesen, men har ingen jättebra cashback.

Och måste det alltid vara kredit? Vill inte ha kredit, bara cashback och gratis. Känns så dåligt för uc betyget att ta en ff och synas kredit på ens uc? Eller gör det inget om man inte utnyttjar det?

Full uc ja. Finns det lättare uc?

Microupplysning​

Som du säkert hör på namnet så finns det en ledtråd kring vad microupplysning innebär; det är helt enkelt en mindre omfattande kreditupplysning. Oftast så görs endast en microupplysning på dig när det handlar om till exempel fakturaköp eller diverse avbetalningsplaner. När det görs en microupplysning på dig så registreras inte alla dina personliga uppgifter, utan enbart ett fåtal såsom ditt namn, din adress, eventuella betalningsanmärkningar och skuldsaldo hos Kronofogden. Fördelen med microupplysningar är också att dessa inte registreras och påverkar i sin tur inte din kreditvärdighet ifall det skulle göras ett flertal sådana upplysningar under en kort tid.

Personupplysning​

En personupplysning är betydligt mer omfattande än en microupplysning och görs oftast vid ansökningar av kreditkort och olika lån såsom privatlån och bolån. Namn, adress, eventuella betalningsanmärkningar, ditt skuldsaldo, dina inkomstuppgifter, äktenskapsförord, fastighetsinnehav, aktiva krediter och kreditförfrågningar kommer att kontrolleras och registreras vid en personupplysning. Det är en kreditupplysning som registreras och kan därmed påverka din kreditvärdighet och ditt kreditbetyg – särskilt om det görs många personupplysningar på dig under en kortare period.

Seriöst, det är total katastrof.

Jag hade inte gått ned till första maj brasan mitt i, ställt mig en meter ifrån och rullat fram ett bensinfat men det är jag det.

Låt det hellre gå till kronan.

Finns det något bra med cashback och gratis? Jag sa upp bankens kort som kosta för längesen, men har ingen jättebra cashback.

Och måste det alltid vara kredit? Vill inte ha kredit, bara cashback och gratis. Känns så dåligt för uc betyget att ta en ff och synas kredit på ens uc? Eller gör det inget om man inte utnyttjar det?
Revolut är suveränt

Tack för tips! Carpay hade jag inte hört talas om.

Vad hade du för förutsättningar, uc-betyg etc?
Vilken kredit får man på carpay?
Fungerar kortet i bankomat?
Försöker hitta bland deras frågor och svar vilken upplysning som tas men hittar inte. Är det full UC, microuc eller något annat?
Kommer jag vara jobbig. Men varför måste kortet funka i bankomaten? Planerar du att få cash å spela upp ? Isf snälla skaffa inget kreditkort

Kommer jag vara jobbig. Men varför måste kortet funka i bankomaten? Planerar du att få cash å spela upp ? Isf snälla skaffa inget kreditkort
Jag ställer en fråga som jag önskar få svar på. Jag bad inte om ett förhör.
Förklara för mig som inte spelar "få cash och spela upp". Vad menar du?
Att spela vore det bland det sista jag skulle göra. Skulle heller aldrig lägga pengar på snus, cigaretter eller alkohol. Så spel, snus, cigaretter och alkohol får inte plats i mitt liv.

När jag satt i skiten tog jag ut kontanter med kreditkortet, satte in den på mitt konto så jag kunde betala kreditkortsräkningen bla. Allt handlar inte om spel!

Jag har fått kreditkort via Kortio.se
Blev nekad men sen mejlade de mig om att jag kunde få 5000 kr hos Collector Easy Card, fick kortet och senare har jag höjt till 10 000 kr

Men du skrev att du är bränd hos Collector så jag vet inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp