- Meddelanden
- 597
- Mottagna reaktioner
- 162
- Poäng
- 357
Detta var min lösning.Att ta ut två krediter för något kan omöjligt gå väl, såvida du inte tjänar 100.000kr/mån.
Försök att hitta en annan lösning.
Detta var min lösning.Att ta ut två krediter för något kan omöjligt gå väl, såvida du inte tjänar 100.000kr/mån.
Försök att hitta en annan lösning.
Vad hade du för förutsättningar ?Jag ansökte hos Carpay om en kredit på 20.000 kr igår och fick avslag.
Då ringde jag dit och fick prata med en supertrevlig kille på kreditavdelningen. Jag frågade vad det berodde på att jag blivit nekad (kan vara bra att veta) och då sa han att jag ökat mina krediter kraftigt på sista tiden och då förklarade jag att jag tyvärr åkte på en stor restskatt som jag var tvungen att avhjälpa med 2 lån. Han tyckte det var en godtagbar förklaring och sa "ja men då godkänner jag din ansökan". Vilket fantastiskt bemötande jag fick där jag fick förklara min situation. Är så tacksam för detta blev min sista trygghet.
Nu ska krediterna jobbas ner efter årsskiftet. Jag har sökt flera remote-jobb som kan utföras på fritiden i hemmet så jag hoppas att jag till slut får napp. Att jobba extra är min enda möjlighet att ta mig ur mina skulder inom rimlig tid. Fick ett extrajobb som sekreterare i en förening vilket inbringar 8000 kr/år. Många bäckar små...jag jobbar på!
Vad jag vill säga är att det kan vara värt att ringa dessa trevliga människor på Carpay. Jag lovar att de lyssnar.
Sist men inte minst ett tack till forumets medlemmar som tar sig tid och tipsa när jag ställde frågan!
Var detta länge sedan ?Inkomst 450.000
Tagit 200.000 kr blanco på 1 månad 2 olika lån. Historiskt skuldsaldo. Fick coop 20000 kr direkt och efter några veckor CarPay 25000 kr, valde själv beloppet.