Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditbetyg UC

Fina - Den krediten du har på 10.000 hur mycket är eden nyttjad?
Vad har du i övriga lån?
Hur går dina förfrågningar ut?

Fina - Den krediten du har på 10.000 hur mycket är eden nyttjad?
Vad har du i övriga lån?
Hur går dina förfrågningar ut?
Krediten är tyvärr maxad, 10761 kr (Qliro). :( Betalade av lite på den i månadsskiftet men det har inte registrerats.
Inga lån som syns på UC. Bara små-lån som inte är registrerade.
Mina förfrågningar är ganska utspridda.
Datum för ff:
2018-07-09, 2018-05-12, 2018-04-25, 2018-01-31, 2018-01-26, 2018-01-26, 2018-01-26, 2017-11-15, 2017-11-12, 2017-10-30, 2017-10-30, 2017-10-05.

Gomorron,
Är nervös inför att söka om nytt lån via advisa. Ska söka 220.000 kr.
Vad är mina chanser att få lånet med min förutsättningar?

Önskar er alla en fin fortsatt dag.

Gomorron,
Är nervös inför att söka om nytt lån via advisa. Ska söka 220.000 kr.
Vad är mina chanser att få lånet med min förutsättningar?

Önskar er alla en fin fortsatt dag.

Pga anmärkningarna är chansen skapligt stor att det inte beviljas. Det är illavarslande att du i ditt inlägg för någon vecka sedan angav 200k och det nu är 220k.

Hur mycket är troligt att jag får låna då? Har inget akut behov av lånet, men istället för att lägga mer pengar på rep av min bil som idag är värd 5-10k och jag kör ca 20 t/r jobbet varje dag, har jag tänkt att köpa en nyare bil som inte behöver rep x antal kr varje år.
När jag läser i detta forum verkar det som flera får låna även om dem har anmärkningar?
Jag har inga ff sedan okt-17(som var ett lån på mitt fritidshus för att lösa skulderna hos kf).
Jag har inkomst efter skatt på 37-45k varje månad och bara ett lån på 3400 kr(fritidshuset) och tillsammans med alla utgifter har jag ca 21.000 kr i räkn.
Varför skulle jag inte bli godkänd?

Hur mycket är troligt att jag får låna då? Har inget akut behov av lånet, men istället för att lägga mer pengar på rep av min bil som idag är värd 5-10k och jag kör ca 20 t/r jobbet varje dag, har jag tänkt att köpa en nyare bil som inte behöver rep x antal kr varje år.
När jag läser i detta forum verkar det som flera får låna även om dem har anmärkningar?
Jag har inga ff sedan okt-17(som var ett lån på mitt fritidshus för att lösa skulderna hos kf).
Jag har inkomst efter skatt på 37-45k varje månad och bara ett lån på 3400 kr(fritidshuset) och tillsammans med alla utgifter har jag ca 21.000 kr i räkn.
Varför skulle jag inte bli godkänd?
Det är ju inte alltid lätt att säga i förväg om du blir beviljad eller inte. Jag blev nekad ett lån på 90 k, detta trots att jag inte har ett enda synligt lån (endast en kredit på 10 k) och stabil inkomst på 241 k. Men, jag har två anmärkningar (total summa på dem är 8 k, men båda går ut inom 7 månader), de satte käppar i hjulet för mig tillsammans med mina ff. Så i ditt fall är det ju stort plus att du inte har några nya ff.

Gomorron,
Loggade in och kollade mina siffror idag.
Uc-score är oförändrad: 554
Riskprognos har minskat från 4,42 % till 3,58 % när en anmärkn försvann från uc igår.
När jag laddar ned en kreditrapport från minuc, så saknas både uc-score och riskprognosvärdena?
Detta är något uc borde ändra, så dem även dessa finns med i rapport, enligt mig.
Nu när mina siffror är uppdaterade hos uc, då borde jag kunna söka lån vida advisa i veckan som kommer med lite bättre förutsättningar?
Eller måste jag vänta x antal dagar för att advisa ska se mina nya siffror hos uc?

Önskar er alla en härlig fortsatt dag

Var hittar man "UC-score?

Om du har Kreditkollen finner du det på startsidan när du loggar in på Min UC.

Tack! Jag har "min upplysning" och "mitt kreditbetyg" men tydligen inte kreditkollen. Vilket skämt.
Hur mycket ska man behöva betala för att kontrollera kreditbetygen de själva har skapat på en..

Tack! Jag har "min upplysning" och "mitt kreditbetyg" men tydligen inte kreditkollen. Vilket skämt.
Hur mycket ska man behöva betala för att kontrollera kreditbetygen de själva har skapat på en..
Jadu, dom hittar alltid sätt att få ut lite extra pengar. ;) Jag har Kreditkollen och där har man ju allt man behöver anser jag. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp