Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditbedömning Luma Finans

Inte än, måste släppa Credifi och Tomly nu. Men har haft att göra med både Binly och Credifis inkasso tidigare men skatteåterbäringen räddade mig sista dagen.
Jag försökte deala med dom men de vill inte, finns 0 utrymme, spelar ingen roll om jag kan betala allt om någon månad, tyvärr kan de inte göra något. Tycker det är lite märkligt men vad vet jag.

Lumify och Credifi har sagts upp och har till 8e november att betala dessa för mig. Binly sägs upp imorgon och har då 30 dagar på mig att komma i fas säger dom innan "ärendet går vidare"

Jag försökte deala med dom men de vill inte, finns 0 utrymme, spelar ingen roll om jag kan betala allt om någon månad, tyvärr kan de inte göra något. Tycker det är lite märkligt men vad vet jag.

Lumify och Credifi har sagts upp och har till 8e november att betala dessa för mig. Binly sägs upp imorgon och har då 30 dagar på mig att komma i fas säger dom innan "ärendet går vidare"
Ja det är ett märkligt sätt dom har, när man erbjuder att betala lite mindre än betalplanen. Nästan så att dom föredrar en lång process med kfm och löneutmätning där det ändå slutar med att dom får mindre belopp i form av utmätning varje månad.

Har krediter hos Lumify, Credifi, Binly och Tomly. Brukar betala en, sen ta ut och betala en annan o.s.v
Men från nu tänker jag betala en i taget i min egen takt trots risken det medför. Men inte hållbart att betala krediter med krediter. Skiten ska bort.

Jag fick en fantastisk möjlighet och kunde betala alla fyra Luma-lånen idag.

Jag var då ca 40 dagar sen på alla.
Så ja ni vet ju hur ofta dom ringer, maliar eller sms.

Det som ändå förvånande mig enormt nu, var att jag har misskött betalningarna flera gånger nu, så då skulle kanske ett bolag inte vilja bevilja det igen på ett tag iaf.

Men *trumvirvel* - någon timme efter betalningen gjordes så får jag nu istället andra mail och sms, där dom påminner mig om det finns pengar att låna.
"Typ "Vi vill påminna dig att du har ledigt kreditutrymme på 10,000 att låna"
Alla bolagen har skickat samma men med lite olika belopp på mitt beviljade kreditutrymme mellan 10,000-30.0000.

(Jag kommer givetvis inte att låna ;))

Men är dom helt korkade?
- Igår fick jag meddelande att de skulle säga upp min kredit.
- Idag får jag låna pengar igen...?

Jag fick en fantastisk möjlighet och kunde betala alla fyra Luma-lånen idag.

Jag var då ca 40 dagar sen på alla.
Så ja ni vet ju hur ofta dom ringer, maliar eller sms.

Det som ändå förvånande mig enormt nu, var att jag har misskött betalningarna flera gånger nu, så då skulle kanske ett bolag inte vilja bevilja det igen på ett tag iaf.

Men *trumvirvel* - någon timme efter betalningen gjordes så får jag nu istället andra mail och sms, där dom påminner mig om det finns pengar att låna.
"Typ "Vi vill påminna dig att du har ledigt kreditutrymme på 10,000 att låna"
Alla bolagen har skickat samma men med lite olika belopp på mitt beviljade kreditutrymme mellan 10,000-30.0000.

(Jag kommer givetvis inte att låna ;))

Men är dom helt korkade?
- Igår fick jag meddelande att de skulle säga upp min kredit.
- Idag får jag låna pengar igen...?
Det är så fruktansvärt och hur kan de få fortsätta bedriva verksamhet? De har sinnesjukt många anmälningar både hos Finansinspektionen och Konsumentverket och ingen av dessa instanser gör någonting!

Tror inte det finns enda person på detta forum som blivit nekad lumify/credifi/binly/tomly . Förutsatt man inte spärrat sig eller har har anmärkning

Dom kan omöjligt ha en kvar att leva på kalkyl som man ska ha enligt lag för att bevilja lån
Om du har lånat av dem och sen utnyttjar din ångerrätt så är de inte sugna att låna ut till dig igen! Det säger rätt mycket!

Släppte 2024-02 då skickade dom direkt till kf iallafall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp